همشهری آنلاین: وزیر راه و شهرسازی گفت: ۱۲ هزار کیلومتر از جاده‌های کشور در اثر سیل دچار آسیب‌دیدگی شد.

وزیر راه و شهرسازی

به گزارش مهر، محمد اسلامی ظهر دوشنبه در سفر به یاسوج و در بازدید از جاده یاسوج -شیراز که در اثر رانش زمین مسدود شده بود، افزود: این آسیب‌دیدگی در شش هزار و ۷۰۰ نقطه وجود دارد.

وی با بیان این که با وجود همه خسارت‌ها باید شکرگزار برکات الهی بود، گفت: کشور در خشکسالی قرار داشت و با کمبود آب مواجه بود با این بارش‌ها بسیاری از چشمه‌ها فعال شدند.

اسلامی با ابراز همدردی با مردم و عزیزانی که در این سیل خسارت مالی و جانی دیدند، تصریح کرد: خسارت‌ها به زیرساخت‌ها بسیار است و با حجم بارش‌ها چشمه‌ها همه فعال شدند و با جاری شدن آب و با تنوع خاک با ریزش، رانش، فرونشست، آب شستگی و آب بردگی مواجه شدیم.

وی افزود: در راستای جبران خسارت‌ها باید سه کار موازی انجام شود که در ابتدا باید در جاده‌ها امکان عبور ایمن فراهم شود به عنوان مثال در جاده اصلی یاسوج به شیراز که بر اثر رانش زمین قسمتی از جاده از بین رفت باید این کار انجام شود.

اسلامی اظهار داشت: این اقدام در سراسر کشور انجام می‌شود و طرح‌های بهسازی نیز باید به گونه‌ای باشد که مقاوم بوده و جایگزین طرح قبلی شود.

وی بیان داشت: در اجرای طرح‌ها باید مسائل فنی تجدیدنظر شوند و با توجه به شرایط ترسالی که در پنجاه سال گذشته نداشتیم، شرایط طرح‌ها به لحاظ فنی بررسی شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اعطای تسهیلات بلاعوض به خسارت دیدگان گفت: همانطور که دولت در هفتم و یازدهم فروردین اعلام کرد برای جبران خسارات، اولویت با مردم است و برای جبران خسارات دو مصوبه داشتیم، یکی تسهیلات بلاعوض برای وسایل زندگی و کسب و کار و خانه و دیگری تسهیلات مربوط به کسب و کار بود.

اسلامی افزود: این تسهیلات برای مسکن، مزارع، باغات، مزارع پرورش ماهی و هر آنچه مربوط به کسب و کار و زندگی مردم بود، پرداخت می‌شود.

وی تاکید کرد: البته بخشی از منازل و کسب و کارها که در حریم رودخانه قرار دارد نیز باید آزاد و جایگزین شود.

کد خبر 436685

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha