یکشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: شبکه خبری تلویزیونی سی ان ان گزارش داد: سیل بی‌سابقه‌ای که بدنبال بارش‌های سنگین در یک دهه اخیر در ایران رخ داد، سبب تخلیه گسترده ساکنان ۶ شهر در جنوب غرب این کشور شده است.

گزارش سی ان ان از وقوع سیل در ایران

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، سی ان ان ادامه داد: دولت واحدهای سیار بهداشتی را به این مناطق اعزام داشته و نهادهای امداد رسان با حجم وسعی از این فاجعه مواجه هستند.

بارش باران از سه هفته پیش در ایران آغاز شد و آسیبی های شدید به بار آورد. بر اثر وقوع سیل حداقل ۷۰ نفر کشته شدند و ۸۵ هزار نفر نیز در سرپناه ها به سر می برند و یک سوم کشور از سیل آسیب دیده است.

این رسانه خبری - تصویری آمریکایی افزود: حدود ۸۴ پل در پی این سیل از بین رفته و پلی که ایران را به عراق متصل می کند از بیم جاری شدن سیل درحال حاضر مسدود شده است.

سی ان ان ادامه داد: سیل ۳۶ درصد از راه های کشور را تخریب و بیش از یکهزار و ۹۰۰ شهر و روستا را نیز فراگرفته و خساراتی در زیرساخت های کشاورزی و آب بوجود آورده که تاثیرات اقتصادی را بدنبال خواهد داشت.

سیل در پی دو هفته اول بارش‌ها در ایران روی داد و این بارندگی ها سپس ۳۱ استان کشور را در برگرفت.

به گزارش ایرنا، بارش های سنگین از روزهای پایانی سال ۱۳۹۷ منجر به وقوع سیل در ۲۴ استان کشور شد؛ در حالیکه در موج اول بارش ها، استان های گلستان و مازندران درگیر سیل شدند، در مراحل بعد استان های واقع در غرب و جنوب غرب کشور عمدتا فارس، لرستان و خوزستان دچار آن شدند.
این در حالیست که با بارش های روزهای اخیر احتمال وقوع سیل در برخی نقاط کشور وجود دارد و مدیران ذیربط با مدیریت مخازن سدهای کشور و تخلیه روستاها و شهرهای پایین دست سدها در حال مدیریت بحران و به حداقل رساندن تبعات این پدیده هستند.

کد خبر 436500

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha