همشهری آنلاین: یک فیلم سینمایی بحث‌انگیز درباره زندگی نخست‌وزیر هندوستان با وجود مخالفت احزاب رقیب همزمان با نخستین روز انتخابات سراسری در این کشور روی پرده می‌رود.

فيلم سينمايي نخست وزير نارندرا مودي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ورایتی، «نخست‌وزیر نارندرا مودی» به پرشتاب‌ترین شکل ممکن تولید و برای نمایش عمومی آماده شد. فیلمبرداری روز ۲۸ ژانویه به پایان رسید و همان زمان قرار بود از ۱۲ آوریل اکران شود اما بعد تاریخ نمایش به پنج آوریل تغییر کرد و در تازه‌ترین تصمیم، قرار است از پنجشنبه ۱۱ آوریل در سینماهای هند و همزمان ۳۸ کشور دیگر روی پرده برود.

بسیاری از احزاب رقیب از جمله کنگره ملی هند از کمیسیون انتخابات خواسته بودند نمایش عمومی «نخست‌وزیر نارندرا مودی» را تا پایان انتخابات یعنی روز ۱۹ ماه می به تعویق بیندازد و دلیل آنها استفاده تبلیغاتی حزب حاکم بهاراتیا جاناتا برای تاثیرگذاری بر رای‌دهنده‌هاست اما به نظر می‌رسد کمیسیون انتخابات استدلال‌های احزاب رقیب آقای نخست‌وزیر را نپذیرفته و فیلم زندگینامه‌ای او بدون مشکل راهی سالن‌های تاریک سینما می‌شود.

اومونگ کومار روی صندلی کارگردانی «نخست‌وزیر نارندرا مودی» نشسته و ویوک اوبروی نقش اصلی را در آن ایفا کرده است. کومار پیش‌تر در سال ۲۰۱۴ فیلم زندگینامه‌ای «مری کوم» را با بازی پریانکا چوپرا درباره بانوی مشتزن افسانه‌ای ورزش هندوستان ساخته بود که بیش از یک میلیارد روپیه فقط در سینماهای هند فروخت؛ موفقیتی که ممکن است در انتظار فیلم زندگینامه نخست‌وزیر هند هم باشد.

از سوی دیگر، مستند ۱۰ قسمتی «مودی: سفر یک مرد عادی» بدون واکنشی خاص از سوی احزاب مخالف و رقیب در حال پخش از تلویزیون هند است. ژانویه گذشته مستند «نخست‌وزیر اتفاقی» درباره مانموهان سینگ، نخست‌وزیر پیشین هند از حزب کنگره ملی پخش شد و به شدت شکست خورد. شاید راز مخالفت نکردن مخالفان نخست‌وزیر هند با پخش مستند «سفر یک مرد عادی» همین باشد.

در هند بیش از ۹۰۰ میلیون نفر واجد شرایط رای دادن و شرکت در انتخابات هستند و در حدود ۴۰ روز و هفت مرحله ۵۴۳ عضو لوک سابها یا پارلمان هند (مجلس سفلی در مقابل مجلس اعلا) را انتخاب می‌کنند. کار شمارش آرا تا ۲۳ می طول می‌کشد و همان روز در یک نشست خبری نتایج اعلام می‌شود. پنج سال پیش از ۸۱۵ میلیون شهروند واجد شرایط حدود ۵۵۰ میلیون نفر در انتخابات شرکت کردند.

کد خبر 436482

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha