مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رئیس شورای‌ اسلامی شهر تهران در اولین همایش فصلی مدیران شهرداری تهران در سال جدید از خطرهای بودجه انقباضی برای مدیریت شهری صحبت کرد.

محسن هاشمي

به گزارش شهرنوشت، محسن هاشمی  با اشاره به ای‌نکه بودجه سال ٩٨ انقباضی است، خاطرنشان کرد: البته همه می‌دانیم که وقتی بودجه به‌صورت انقباضی بسته می‌شود، باید از سه خطر بر حذر باشیم. اول خطر این روزمرگی است که با خود نگوییم «حالا که بودجه ندارم، پس چاره‌ای جز درگیر شدن در کارهای روزمره ندارم». خطر دوم افتادن در بند اقدامات نمایشی است، و خطر سوم نیز انتصابات و پروژه‌های غیرضروری است که به فربهی سازمان منجر می‌شود. باید به روزمرگی، اقدامات نمایشی، غیرضروری و سفارشی نه بگوییم.

رئیس شورای‌ اسلامی شهر تهران با بیان اینکه نزولات آسمانی اخیر که در اقصی‌نقاط کشور باعث بروز مشکلات بسیار برای هموطنانمان شد، بهانه‌ای بود تا روحیات دستگیری را میان یکدیگر ترویج کنیم، تأکید کرد: تحت هیچ شرایطی نباید از کمک به کسانی‌که به ما نیاز دارند دریغ کنیم؛ این کار وظیفه ماست.

او گفت: مدیریت شهری دو مأموریت همزمان را موفق پیش برد؛ اول این‌که روزهای بارش بدون مشکل مدیریت شدند و معضلی پیش نیامد. مورد دوم، یاری‌رسانی به هموطنانمان در استان‌های مختلف بود که باعث شد همه به عنوان یک پیکره واحد در برابر بحران رخ بنمایانیم.

هاشمی ضمن تأکید بر این‌که هنوز مشکلات بسیاری باقی مانده تا شهرداری خود را در آن‌ موقعیت ها نشان دهد، تصریح کرد: ایجاد کمپ‌های موقت، سیستم‌های پخت غذای گرم و سیستم‌های بهداشتی و درمانی، تامین امکانات بهداشتی، ارسال سرویس‌های بهداشتی سیار به منطقه و... از جمله اقداماتی بود که توسط شهرداری تهران انجام شد.

او ادامه داد: اما حوزه‌ای که بسیار مهم است و شهرداری هم می‌تواند در آن کمک کند، مسایل پسابارش است؛ پسابارش مربوط به وسایلی است که به کمک جلوگیری از نشست زمین بعد از بارش‌های سنگین و سیل می‌آید. این چیزی است که می‌تواند به درد تهران بخورد و از تهران نیز تجربیات به دیگر نقاط منتقل شود. باید در تهران حوزه پسابارش را زنده نگه‌داریم و در این حوزه به شهرهای دیگر یاری برسانیم.

رئیس شورای‌شهر در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: در تهران این موضوع احساس می‌شود که گویا شهرداری فقط از امکانات لجستیکی استفاده می‌کند، این در حالی است که شهرداری باید از مغزهای خود هم استفاده کند و فقط بازوهایش را به کار نیاندازد. از آقای حناچی که خودشان هم متخصص شهرساز هستند، خواهش می‌کنم به این مسایل توجه بیشتری داشته باشند.

هاشمی ارسال پیام‌های هشدار اضطراری را باعث ایجاد احساس آرامش دانست و افزود: البته نقشه‌راهی در گذشته تهیه شده بود که وقتی آن را مطالعه می‌کردم، متوجه شدم بعضی انجام نشده بود؛ به‌عنوان مثال، ایستگاه‌های پایش هواشناسی یا استفاده از روش‌های آبخیزداری.

او گفت: می‌دانیم که شاهد تلاش‌های برادران و خواهرانمان در ٣ موضوع هستیم؛ خط ۶، مسکن امید با بیش از ۲۰۰ آپارتمان و پروژه کمربند سبز یا فضای پیرامونی که جا دارد این اتفاقات ادامه پیدا کند. 
هاشمی با بیان اینکه امسال، سالی است که عیار عملکرد لیست امید مورد قضاوت قرار می‌گیرد، گفت: بعد از ۲۰ ماه تلاطم سرانجام توانستیم شاهد حضور آقای حناچی باشیم؛ حالا همه منتظر تلاش و عملکرد آقای حناچی و چشم‌انتظار موفقیت‌های ایشان هستیم. ان‌شاءالله ما هم در شورای پنجم ایشان را کمک خواهیم کرد.

کد خبر 436478

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha