یکی از اتفاق‌های خوبی که سال گذشته در سایه پیگیری‌های معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه ۱۱ رقم خورد،

محمدجواد رشیدی-معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه

بسترسازی ایجاد نخستین مجموعه «شهربانو» برای بهره‌مندی بانوان و «مرکز پرتو» برای آموزش کودکان‌کار و خیابان در منطقه بود. «محمدجواد رشیدی» معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه ۱۱ در گفت‌وگو با همشهری محله در این باره بیشتر توضیح می‌دهد. 

منطقه ۱۱ به‌عنوان یکی از مناطق مرکزی پایتخت، جمعیت قابل‌توجهی از زنان و همچنین کودکان‌کار و خیابان را در دل خود جای داده است. متأسفانه این اقشار تاکنون از امکانات رفاهی، خدماتی و آموزشی ویژه خود محروم بودند. معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه ۱۱ می‌گوید: «خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته موفق شدیم بسترهای ایجاد و راه‌اندازی نخستین مرکز «شهربانو» منطقه را در خیابان ولی‌عصر(عج)، روبه‌روی مهدیه تهران، کوچه آقازاده در قالب ساختمانی ۳ طبقه فراهم کنیم و پیش‌بینی می‌شود در ۳ماهه اول امسال شاهد بهره‌برداری از این مرکز باشیم.»

با وجود اینکه به سبب بافت تجاری منطقه۱۱ جمعیت زیادی از بچه‌های کار و خیابان در این محدوده ساکن یا مشغول به کار هستند نبود مرکز آموزشی ویژه این قشر، همیشه به‌عنوان یک حلقه مفقوده در حوزه اجتماعی مطرح بود. «محمدجوادرشیدی» با اشاره به این موضوع از ایجاد بستر لازم برای راه‌اندازی نخستین مرکز پرتو منطقه یا همان مرکز آموزش کودکان‌کار و خیابان در شوش خبر می‌دهد و می‌گوید: «در سال ۱۳۹۸ با راه‌اندازی این مرکز در مساحتی به وسعت ۷۰۰‌مترمربع زمینه آموزش کودکان‌کار و خیابان منطقه فراهم می‌شود.»

  • منطقه‌ای دسترس‌پذیر برای معلولان می‌سازیم 

 معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار منطقه۱۱ با اشاره به شعار «شهر دسترس‌پذیر» به‌عنوان یکی از راهبردهای‌کاری شهردار تهران اظهار می‌دارد: «این راهبرد در دستور کار شهرداری منطقه قرار گرفته و تلاش کرده‌ایم با احصاء ساختمان‌های در اختیار شهرداری و اصلاح راه‌های دسترسی به آنها برای معلولان، شاهد ایجاد منطقه‌ای دسترس‌پذیر برای همه اقشار جامعه باشیم.»

کد خبر 436452

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha