جمعه ۱۶ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: نیروهای خلیفه حفتر ژنرال سابق ارتش لیبی پنج شنبه شب در درگیری با نیروهای دولت وفاق ملی متحمل شکستی سنگین در شهر زاویه لیبی شدند.

جنگ داخلي در ليبي

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه 'القدس العربی' چاپ لندن، یک منبع امنیتی وابسته به نیروهای حفاظتی دولت وفاق ملی لیبی امروز جمعه اعلام کرد: دولت وفاق ملی کنترل پادگان ۲۷ شهر زاویه واقع در غرب طرابلس (پایتخت لیبی) را باز پس گرفت و ۲۰ نیروی خلیفه حفتر را اسیر کرد.

این منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود، افزود: نیروهای وابسته به دولت وفاق ملی در بسیاری از نقاط در خارج شهر طرابلس مستقر شدند و پس از درگیری با نیروهای حفتر توانستند آن ها را از پادگان ۲۷ شهر زوایه بیرون کنند.

نیروهای حفتر شب گذشته پادگان ۲۷ را به کنترل خود در آورده بودند.

خلیفه حفتر روز پنج شنبه در یک فایل صوتی به نظامیان تحت امر خود فرمان حمله به طرابلس را صادر کرد.

لیبی از زمان سقوط حکومت 'معمر قذافی' در سال ۲۰۱۱ دستخوش جنگ و ناآرامی است، این هرج و مرج باعث تقویت گروه های تندرو و تروریستی در این کشور شده است؛ افزون بر آن 'داعش' نیز با شکست های پیاپی در عراق و سوریه سعی در تقویت جایگاه خود در لیبی دارد.

اکنون دو دولت در لیبی وجود دارد، دولت وفاق ملی به ریاست 'فایز السراج' در طرابلس که مورد حمایت جامعه جهانی است و دیگری 'دولت طبرق' در شرق لیبی (دولت موقت) به ریاست 'عبدالله الثنی' که ژنرال حفتر از آن حمایت می کند.

کد خبر 436318

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha