پنجشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت ویتول که بزرگترین بازرگان نفت مستقل جهان است، انتظار دارد اوپک و متحدانش حداقل تا ژوئن به توافق کاهش تولید ادامه دهند زیرا بازار هنوز متوازن نشده است.

اوپك

به گزارش ایسنا، جیووانی سریو، مدیر تحقیقات جهانی شرکت ویتول در مصاحبه‌ای با "اس اند پی گلوبال پلاتس" اظهار کرد: به نظر می‌رسد عزم خوبی برای حفظ کاهش تولید تا زمانی که بازار نفت به تعادل مجدد برسد، وجود دارد.

اوپک، روسیه و سایر تولیدکنندگان غیراوپک در دسامبر موافقت کردند میزان عرضه خود را ۱.۲ میلیون بشکه در روز به مدت شش ماه از ابتدای ژانویه سال ۲۰۱۹ محدود کنند.

این گروه اعلام کرده که هدفش، کاهش سطح ذخایر نفت کشورهای عضو OECD به میانگین پنج ساله است اما هدف برای امسال دیگر مشخص نیست.

سریو گفت: رساندن سطح ذخایر نفت به میانگین پنج ساله در سال ۲۰۱۸ محقق شد اما معلوم نیست بجز ثبات بازار، هدف امسال اوپک و متحدانش چیست.

عربستان سعودی که بزرگترین صادرکننده نفت جهان است، تولید نفت خود را بیش از میزان که توافق شده، در ژانویه و فوریه کاهش داده و به پایین سقف ۱۰.۳ میلیون بشکه در روز رسانده است.

مدیر تحقیقات جهانی شرکت ویتول گفت: به نظر می‌رسد سعودی‌ها می‌خواهند به سایر مشارکت کنندگان در این پیمان نشان دهند که در کاهش تولید پیشتازی قدرتمندی دارند و به باور من، این تنها راه برای نشان دادن تعهد بالای سعودی‌ها در کاهش تولید به بازار نفت است.

وی همچنین پیش بینی کرد که معافیت‌های آمریکا از تحریم‌ها علیه صادرات نفت ایران برای برخی از کشورهای خریدار نفت ایران تمدید خواهد شد اما میزان آن احتمالاً از ۱.۳ تا ۱.۲ میلیون بشکه در روز فعلی کاهش داده خواهد شد.

سریو به پلاتس گفت: معلوم نیست میزان صادرات نفت ایران تا چه حد کاهش پیدا خواهد کرد اما تصور نمی‌کنم به نفع آمریکا باشد که صادرات نفت ایران را به صفر برساند.

کد خبر 436221

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha