در ملاقات روز دوشنبه[27 شهریور] رییس سازمان انرژی اتمی ایران و رییس سازمان انرژی اتمی روسیه که در وین صورت گرفت، طرفین درباره پیشرفت نیروگاه بوشهر گفتگو کردند.


"محمد سعیدی" معاون امور بین‌الملل سازمان انرژی اتمی ایران در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در وین با اعلام این خبر، افزود: آقازاده در این دیدار با اعلام نارضایتی طرف ایرانی از وضعیت پیشرفت نیروگاه بوشهر گفت، چنانچه طرف روسی با یک برنامه زمانبندی شده منظم و تکمیل و نصب تجهیزات در زمانبندی کوتاه تلاش کند این نیروگاه می‌تواند درمدت زمان کوتاهتری به مرحله راه اندازی وبهره برداری برسد.

وی افزود: در این ملاقات کرینکو ضمن پذیرش اشکالات موجود در روند پیشرفت نیروگاه بوشهر اعلام کرد که دو طرف تلاش می‌کنند موانع موجود را به سرعت از سر راه بردارند و با نصب تجهیزات و سرعت بخشیدن به کار، نیروگاه را در مدت زمان معین و قابل قبول دو طرف به مرحله راه اندازی و سپس بهره برداری برسانند.

سعیدی ادامه داد: در این ملاقات دو طرف توافق کردند که طی هفته آینده (دوشنبه یا سه‌شنبه) در نشستی درمسکو با حضور آقازاده و کرینکو و کارشناسان ابتدا موانع موجود بررسی شود و سپس زمان تکمیل نیروگاه بوشهر و راه اندازی و بهره‌برداری این نیروگاه به توافق نهایی دو طرف برسد.

سعیدی اظهار داشت: همچنین تاریخ ارسال سوخت نیروگاه بوشهر هم در این ملاقات به طور قطعی به توافق دو طرف خواهد رسید.

معاون امور بین‌الملل سازمان انرژی اتمی ایران افزود: این مذاکرات و گفت وگوها درجوی همراه با تفاهم صورت گرفت و دو طرف تاکید کردند که هیچ مشکل سیاسی بر سر راه اندازی نیروگاه بوشهر وجود ندارد و آنچه که وجود دارد، مشکلات فنی است که باید برطرف شود.

کد خبر 4362

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز