همشهری آنلاین: رئیس دفتر دبیرکل سازمان ملل، در تماس با سفیر و سرپرست نمایندگی دائم ایران، مراتب تسلیت، همدردی و همبستگی دبیرکل سازمان ملل با دولت و ملت ایران را در رابطه با حوادث سیل اخیر، ابلاغ کرد.

آنتونيو گوترش

به گزارشباگاه خبرنگاران جوان خانم ماریا ویوتی، رئیس دفتر گوترش، دبیرکل سازمان ملل، طی تماسی با اسحاق آل حبیب، سفیر و سرپرست نمایندگی دائم ایران، مراتب تسلیت، همدردی و همبستگی دبیرکل سازمان ملل با دولت و ملت ایران را در رابطه با حوادث سیل اخیر، ابلاغ کرد.

وی همچنین بر آمادگی سازمان ملل برای هرگونه همکاری و مساعدت در این خصوص تاکید کرد.

سفیر کشورمان نیز در پاسخ ضمن تشکر از پیام دبیرکل، گفت: ملت و دولت ایران با یکدلی و همبستگی، تمامی تلاش خود را برای مقابله با این بلایای طبیعی به کار گرفته اند و بدیهی است پذیرای هرگونه پیشنهاد کمک و همکاری بین المللی خواهند بود.

اسحاق آل حبیب گفت: با این حال و متاسفانه، تحریم‌های غیرقانونی و یکجانبه آمریکا مانع ارسال کمک‌های انساندوستانه از سوی نهادهای مربوطه بین المللی به ایران شده است و ضروری است سازمان ملل در این خصوص تدابیری اتخاذ نماید.

رئیس دفتر دبیرکل سازمان ملل در پاسخ، ضمن تاکید بر لزوم معافیت کمک‌های انساندوستانه از اعمال هرگونه تحریم، گفت: ارسال کمک‌های انساندوستانه برای ایران می‌بایست از دایره هرگونه تحریمی مستثنی باشند.

گفتنی است؛ آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در حال حاضر به خاورمیانه سفر کرده است و در غیاب وی، خانم ویوتی پیام وی را به سفیر ایران ابلاغ کرد.

کد خبر 436148

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha