شنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: نماینده مردم کردستان در مجلس ضمن تقدیر از رسانه ملی از رضایت و خشنودی مردم این استان نسبت به پخش سریال نون.خ خبر داد.

رضایت مردم کردستان از پخش سریال "نون.خ"

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی سیما؛ سید احسن علوی در این باره اظهار کرد: به سهم خودم تشکر می‌کنم از این که چند سالی است در سریال های نوروزی زبان و گویش و فرهنگ اقوام دیگر استان‌ها مد نظر قرار داده شد.

نماینده مردم سنندج، دیوان دره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: من سال های قبل، فصل های پنج گانه مجموعه تلویزیونی «پایتخت» را تماشا کردم و بسیار جالب بود که سریال ها از تهران فاصله گرفته و به سایر استان‌های کشور آمده است و بنده از طرف خودم و همچنین مجمع نمایندگان استان کردستان از صدا و سیما ممنونم که سریال نون خ را در ایام نوروز پخش می کند تا مردم عزیزمان با فرهنگ مردم استان کردستان آشنا شوند.

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: انتظار دارم در پایان پخش چنین سریال هایی با هر نوع گویش و زبان و فرهنگ، با حضور کارشناسان و اهل فن، نقاط ضعف و قوت مجموعه آسیب شناسی شود. در ساخت چنین سریال هایی لازم است غنای فرهنگی هر استان را درکنار خواسته ها و نیازهای مردم، بیشتر و بهتر به تصویر کشید.

علوی افزود: من از بازخوردی که از مردم استان کردستان داشتم، از پخش این سریال رضایت داشتند چرا که توانسته است به زبان طنز و با هنرمندی بازیگران تلویزیون، یک نشاطی را به جامعه منتقل کند. انتخاب کردستان برای سریال نوروزی و گویش شیرین کردی، خود عامل مثبتی برای آشنایی بیشتر مردم ایران با استان کردستان است.

این نماینده خانه ملت گفت: من معتقدم ساخت و پخش چنین سریال هایی می تواند ضمن معرفی طبیعت و فرهنگ آن منطقه، به اتحاد و وحدت ملی کشور کمک کند. گردشگری، فرهنگ، عقبه تاریخی، میهن دوستی و مهمان نوازی استان کردستان از مشخصه هایی است که در ساخت سریال هایی مانند نون خ و سایر آثار تلویزیونی و سینمایی می تواند به تصویر کشیده شود.

در پایان لازم می دانم از رییس سازمان صدا و سیما جناب آقای علی عسکری و مدیران سیما بابت تولید سریال «نون خ» تقدیر کنم و از این که در این مجموعه تلویزیونی با نگاهی مثبت، استان کردستان را به مردم عزیزمان در نوروز نشان دادند تشکر می کنم.

گفتنی است؛ مجموعه تلویزیونی نون خ به کارگردانی سعید آقاخانی و تهیه کنندگی مهدی فرجی، کاری از گروه فیلم و سریال شبکه یک سیما است که شب های نوروز ۹۸ از این شبکه روی آنتن می‌رود.

کد خبر 435952

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha