همشهری آنلاین: به گفته دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو، اواخر سال گذشته، ارائه تسهیلات ۴٠٠٠ میلیارد تومانی به قطعه‌سازان و حذف شورای رقابت از قیمت‌گذاری‌های دستوری، آغازگر رونق تولید بوده و امید است با پیشنهادات انجمن، اهداف مد نظر مقام معظم رهبری در سال رونق تولید محقق شود.

پیشنهادات انجمن قطعه‌سازان برای تحقق رونق تولید

به گزارش ایسنا، در پی این که شعار امسال، از سوی مقام معظم رهبری، رونق تولید انتخاب شد، مازیار بیگلو در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: هرچند سال ۱۳۹۷ سالی مملو از فراز و نشیب برای صنعت قطعه‌سازی بود، اما در روزهای پایانی سال اتفاقات قابل قبولی برای این صنعت رقم خورد. توزیع تسهیلات ۴۰.۰۰۰ میلیارد ریالی بین شرکت‌های قطعه‌ساز موجب افزایش ۱۰۰ درصدی تیراژ تولید ظرف ۳ الی ۴ هفته شد.

به گفته دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو، علاوه بر این، پس از حذف شورای رقابت از دور باطل قیمت‌گذاری دستوری، در نهایت روند اصلاح قیمت در خودروسازان شروع شد و قراردادهای قطعه‌سازان نیز، در دستور کار اصلاح قیمت قرار گرفت.

وی تصریح کرد: همین دو اتفاق کافی بود تا جرقه رونق تولید پیشاپیش در صنعت قطعه‌سازی زده شده و همچون سنوات گذشته، قطعه‌سازان پیشگام و پیشروی اقدامات اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبر معظم انقلاب باشند.

بیگلو با بیان این‌که سال ۱۳۹۸ در واقع باید سال رونق تولید قطعه‌سازی و متعاقباً خودروسازی باشد، گفت: سال پیش‌رو، در ظاهر سالی سخت خواهد بود، اما همانگونه که اجرای سیاست‌های پیشنهادی انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو در پایان سال گذشته موجب بازیابی توان قطعه‌سازان گردید، امید می‌رود پیشنهادات این انجمن در سال رونق تولید نیز به جد موجب افزایش تولید قطعه و خودرو و در نهایت تحقق اهداف کشور گردد.

به گفته دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو، این پیشنهادات شامل تأمین و توزیع الباقی نقدینگی ۱۱۰.۰۰۰ میلیارد ریالی مصوبه هیأت دولت ظرف ۳ ماهه اول سال، اصلاح قیمت‌های قراردادی قطعه‌سازان توسط خودروسازان تا قبل از اتمام فروردین ماه می‌شود.

وی افزود: هم‌چنین آزادسازی فرآیند واردات بدون انتقال ارز برای قطعه‌سازان و خودروسازان، اعمال تخفیفات و معافیت‌های مالیاتی و بیمه‌های به منظور حفظ قدرت اشتغال‌زایی قطعه‌سازان نیز از پیشنهادات انجمن قطعه‌سازان و مجموعه‌های خودرو برای سال جدید بوده است.

بیگلو اظهار کرد: اجرای موارد فوق موجب خواهد شد روند تولید روزانه هر یک از دو خودروساز بزرگ ایران در مرز ۲۵۰۰ خودرو در روز به تثبیت رسیده، خودروهای تعهد شده در حداقل زمان ممکن به مشتریان تحویل گردد و متعاقباً با شروع فرآیند فروش خودرو در حاشیه قیمت بازار، روند تولید سود در خودروسازی شروع شود که خود موجب ارتقای شاخص بازار سرمایه خواهد شد. ان شالله این نتایج همان اهداف مد نظر مقام معظم رهبری خواهد بود که در سال رونق تولید اتفاق خواهد افتاد.

کد خبر 435911

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha