همشهری آنلاین: رئیس جمهوری گفت: با توجه به بارندگی‌های هفته آینده باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود تا از بروز سیل و سیلاب در خوزستان جلوگیری شده و سیلاب ناشی از آن هم کنترل و مدیریت شود.

روحاني خوزستان سيل

به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی امروز جمعه ۹ فروردین، در بازدید از بخشی از اراضی طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری در خوزستان در روستای ابوفاضل از توابع بخش زرگان اهواز اظهارداشت: در واقع سفر ما به استان خوزستان از دو قسمت تشکیل می‌شود که بخش اول آن برای بازدید از مناطق تحت تاثیر سیلاب‌های اخیر بوده است.

وی افزود: سیلاب‌های جاری شده برای ما نعمت بزرگی محسوب می‌شوند که پر شدن هورالعظیم نمونه ‌ی از این نعمت‌هاست.

رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه کارون پر از آب شده و در مابقی رودخانه‌ها از جمله مارون و کرخه هم آب جاری است، گفت: خوشبختانه خداوند نعمت‌های خود را بر این سرزمین جاری کرده است اما باید حواسمان جمع باشد و دقت کنیم که در روزهای آینده با توجه به امکاناتی که سدهای ما دارند چگونه باران‌های آینده را کنترل کنیم تا خسارت مردم به حداقل برسد.

روحانی در ادامه نیز به اولین سفر استانی خود به خوزستان در سال ۱۳۹۲ اشاره کرد و گفت: در این سفر به مردم خوزستان قول داده بودم که تا پایان دولت بخش بزرگی از طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری که عمدتا در خوزستان و بخشی از آن در استان ایلام است عملیاتی شود. وی افزود:خوشحالیم که فاز اول آن معادل ۳۰۰ هزار هکتار عملیاتی شده و مصمم هستیم که فاز دوم نیز اجرایی شود.

رئیس جمهوری با بیان اینکه بخشی از فاز اول این طرح در روستای ابوفاضل در بخش زرگان شامل ۱۷ هزار هکتار اجرایی شده است، گفت: در آینده نیز ۱۳ هزار هکتار دیگر از زمین‌های این منطقه همانطور که مردم درخواست دارند عملیاتی خواهند شد.

روحانی مهم‌ترین دستاورد اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری را جلوگیری از مهاجرت از خوزستان، خودکفایی کشور در بخش های مختلف کشاورزی و افزایش ثروت مردم دانست.

ستاد بحران خوزستان از سوم فروردین نسبت به احتمال وقوع سیلاب در همه رودخانه‌های استان هشدار داده و سازمان آب و برق خوزستان نیز گفته است که تعدادی از روستاهای شهرستان های اهواز، دزفول، شوشتر، شوش، دشت آزادگان و هویزه شرایط حساس‌تری را تجربه می‌کنند. جاری شدن سیل در استان های گلستان و مازندران فارس و لرستان مشکلاتی را بوجود آورده است.
رئیس جمهوری پیش از این برای بررسی ابعاد خسارت سیل به استان‌های گلستان و مازندران نیز سفر کرده است. روحانی امروز به اتفاق وزیران راه و شهرسازی، اطلاعات، کشور، نیرو و جهاد کشاورزی برای بررسی وضعیت سیلابها و مناطق در معرض سیلاب خوزستان از طریق فرودگاه بین‌المللی اهواز وارد این استان شد.

کد خبر 435853

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha