همشهری آنلاین: معاون بهداشت وزارت بهداشت تاکید کرد: هیچگونه بیماری واگیر در استان‌های سیل زده مشاهده نشده است و کارشناسان امور بیماری‌ها با دقت مناطق مذکور را رصد می‌کنند.

عليرضا رئيسي

به گزارش ایسنا،   به منظور بررسی آخرین اقدامات بهداشتی انجام شده در استان‌های سیل زده و همچنین تصمیم گیری در مورد برنامه‌های آینده جلسه مدیریت بحران در محل دفتر معاونت بهداشت وزارت بهداشت برگزار شد.

در این جلسه که به ریاست دکتر علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت برگزار شد مدیران ارشد مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر، مرکز سلامت محیط و کار و دفتر سلامت روان گزارش‌هایی از آخرین اقدامات انجام شده در مناطق سیل زده ارائه کردند.

دکتر رئیسی در این جلسه ضمن اشاره به ابعاد مختلف حادثه سیل اخیر اظهار داشت: در این واقعه تعداد زیادی از استان‌های کشور درگیر بودند و با توجه به حجم بالای سفرهای نوروزی هموطنان و وجود خطرات احتمالی می‌بایست اوضاع با سرعت کنترل می‌شد.

وی گفت: نیروهای حوزه بهداشت استان‌های سیل زده از همان ساعات اولیه با تمام توان در مناطق حاضر و خدمت رسانی را آغاز کردند.

دکتر رئیسی افزود: خوشبختانه هیچگونه مورد بیماری واگیر در استان‌های سیل زده مشاهده نشده و کارشناسان امور بیماری‌ها با دقت مناطق مذکور را رصد می‌کنند.

معاون بهداشت گفت: کارشناسان بهداشت محیط که در آماده باش نوروزی بودند ضمن ورود به موضوع مناطق سیل زده، با کنترل بهداشتی موادغذایی مصرفی و کلرسنجی دوره‌ای آب آشامیدنی این مناطق، کیفیت آب و مواد غذایی مصرفی هموطنان را تضمین کرده اند.

دکتر رئیسی با اشاره به حضور کارشناسان سلامت روان در مناطق سیل زده اظهار داشت: کارشناسان سلامت روان دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌های سیل زده با مدیریت دفتر سلامت روان معاونت بهداشت توانستند پوشش‌های لازم سلامت روان را برای هموطنان سیل زده شمال کشور و همچنین مسافران و اهالی آسیب دیده سیل شیراز، برقرار کنند.

وی  ضمن اشاره به اعزام کلینیک‌های سیار دندانپزشکی به مناطق سیل زده شمال کشور گفت: خدمات سلامت دهان و دندان تا راه اندازی مجدد مراکز توسط این کلینیک‌ها انجام خواهد شد.

بر اساس گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت، معاون بهداشت وزارت بهداشت با تاکید بر آماده باش نیروهای بهداشتی در استان‌های درگیر سیل گفت: طبق برنامه ریزی به عمل آمده نیروهای بهداشت با تمام امکانات آماده انجام اقدامات لازم بهداشتی در صورت وقوع سیل احتمالی خواهند بود.

کد خبر 435776

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha