همشهری آنلاین: محمدرضا عارف رئیس مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در زمان دولت اصلاحات موضوع زلزله تهران بسیار جدی در دستور کار قرار گرفت و کارهای خوبی شروع شد اما به دلیل نگاه بخشی، با ترمزهایی روبه رو شدیم.

محمدرضا عارف

ایرنا نوشت: محمدرضا عارف در نشست اعضای مجمع نمایندگان استان تهران با استاندار این استان افزود: در آن شرایط می گفتند اگر اقدام ویژه ای برای زلزله تهران انجام شود، مردم می گویند کشور مگر فقط تهران است؟

عارف در ادامه با بیان اینکه پیشگیری در نظام مدیریتی ما جایی نداشته است اظهارداشت: متاسفانه رویدادهای طبیعی که در کشور رخ می دهد در نبود آمادگی و نگاه ملی و بلندمدت، به جای مزیت به تهدید تبدیل می شود.

وی یادآورشد: باران نعمت خداست وقتی آماده نیستیم یا دستگاه ها در زمان مناسب وظیفه قانون و ذاتی خود را انجام نمی دهند، با مشکلاتی مواجه می شویم.

عارف اظهارداشت: به جای آنکه عملکرد چهاردهه گذشته را در حوزه پیشگیری بگوییم و در جلسه ها به فکر ارائه راهکار باشیم در تلاش برای فرافکنی هستیم.

رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: اگر در استان تهران (چندروز اخیر با وقوع سیلاب احتمالی) اتفاقی افتاده بود امروز همه اخمو بودیم و به دنبال مقصر می گشتیم اما به محض آنکه از بحران فاصله می گیریم همه مسائل را فراموش می کنیم.

وی تاکید کرد: تعصبِ بخشی، پرداختن به مسائل روزمره و نیز مباحث مربوط به گزارشِ کار به عنوان اولویت مسئولان قلمداد می شود و از همین رو هم پیشگیری جایی در تصمیم گیری ها ندارد، چون پیشگیری را گزارش نمی کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: خوشبختانه ستادهای بحران استان تهران کمابیش موفق بودند اما اگر هنوز وحدت فرماندهی وجود ندارد، ناشی از همان نگاه بخشی است که با آن مواجهیم.

وی با بیان اینکه این وضعیت باید به طور جدی حل شود افزود: به دلایل مختلف رفتار، کردار و عملکرد استان تهران الگوست، به همین دلیل در تصمیم سازی ها در شرایط بحرانی می شد نگاه به تهران باشد نه آنکه کسی در این شرایط بگوید، تهران تافته جدا بافته است.

رئیس مجمع نمایندگان استان تهران گفت: ما هنوز هم نتوانسته ایم دیگران را توجیه کنیم استان تهران الگوست و به راحتی می توانیم وضعیت آن را به استان ها و شهرهای دیگر سرایت دهیم.

وی اضافه کرد: در عین حال به دلیل گستردگی و وضعیت جمعیتی که تهران دارد، مدیریت آن یکی از اولویت های جدی و از مناطق حادثه خیز کشور است.

در این جلسه گزارش عملکرد ستاد مدیریت بحران استان تهران طی چندروز گذشته که برای مقابله با سیل احتمالی آماده باش بود، تشریح شد.

کد خبر 435694

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha