چهارشنبه ۷ فروردین ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: در پی عدم اجازه پاپ فرانسیس برای بوسیدن انگشتر دستش توسط مردم، تعدادی از کاتولیک‌های محافظه‌کار به این عمل وی انتقاد کردند

پاپ فرانسيس

پاپ فرانسیس دوشنبه گذشته، ۵ فروردین، در بازدید از یک زیارتگاه کاتولیک‌ها در شهر لورته در ایتالیا بارها تلاش کرد از بوسیدن انگشتر  دستش توسط مردم جلوگیری کند. رهبر کاتولیک‌های جهان در هنگام ملاقات با مردم و زائرینی که برای بوسیدن انگشتر دست راست وی در صفی طولانی ایستاده بودند، چندین‌بار برای ممانعت از این کار دست خود را کشید.

به گزارش یورونیوز تصاویر منتشر شده از این رویداد در شبکه‌های اجتماعی مورد استقبال قرار گرفت و از سوی دیگر باعث ایجاد بحث‌های بسیاری از سوی کاتولیک‌های محافظه کار شد. « LifeSiteNews»، وب‌سایت محافظه کار کاتولیک در مقاله‌ای ضمن انتقاد از این موضوع با اشاره به تاریخ طولانی حلقه‌های متعلق به پاپ‌های پیشین و اهمیت آنها، این حرکت پاپ فرانسیس را نگران‌کننده خوانده است.

برخی دیگر از خبرنگاران در حوزه واتیکان نیز می گویند که حتی پاپ بندیکت و پاپ ژان پل که هر دو از رهبران محافظه‌کار کاتولیک ها بودند با وجود اینکه علاقه ای به بوسیده شدن دست و انگشترشان توسط مردم نداشتند اما به خاطر زائران و صف طولانی آنها از انجام آن ممانعت به عمل نمی‌آوردند.

کد خبر 435670

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha