دوشنبه ۵ فروردین ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: رهبران حزب دمکرات در کنگره آمریکا روز یکشنبه با زیر سوال بردن نتیجه‌گیری وزارت دادگستری این کشور مبنی بر تبرئه دونالد ترامپ از اتهام‌های مطرح شده در پرونده روسیه، خواستار انتشار علنی گزارش رابرت مولر بازرس ویژه این پرونده شدند.

دمکرات‌ها تبرئه ترامپ از اتهام‌ها را نپذیرفتند

به گزارش هافینگتن پست، نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و چاک شومر رهبر فراکسیون دمکرات مجلس سنای این کشور در بیانیه‌ای مشترک، نامه روز یکشنبه «ویلیام بار» وزیر دادگستری آمریکا خطاب به نمایندگان کنگره را مورد انتقاد قرار دادند.

این نامه که خلاصه‌ای از گزارش تحقیقات مولر درخصوص احتمال دخالت روسیه در انتخابات 2016 آمریکا بود، ادعای تبانی مسکو با ستاد انتخاباتی ترامپ را رد و اعلام کرد که مولر شواهد کافی برای اثبات این ادعا نیافته است.

مولر با این حال نوشته است که ترامپ ممکن است با اخراج «جیمز کومی» رئیس وقت اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌.بی.آی) در سال 2017، در تلاش برای سنگ‌اندازی در مسیر تحقیقات پرونده و ممانعت از اجرای عدالت بوده باشد.

در گزارش مذکور که متن کامل آن همچنان منتشر نشده، آمده است: گزارش نتیجه نمی‌گیرد که رئیس جمهوری مرتکب جرمی شده باشد، اما از او رفع اتهام هم نمی‌کند.

رهبران دمکرات کنگره آمریکا در بیانیه مشترک خود در همین رابطه می‌نویسند: اینکه گزارش بازرس مولر، رئیس جمهوری را از اتهام جدی «ممانعت از اجرای عدالت» تبرئه نکرده است، خود دلیلی بر ضرورت انتشار کامل و فوری این گزارش و مستندات همراه آن به صورت علنی است.

پلوسی و شومر در این بیانیه می‌افزایند: با توجه به سابقه مواضع جهت‌گیرانه آقای بار نسبت به تحقیقات بازرس ویژه، وی در جایگاه ناظر بی‌طرف برای قضاوت درخصوص گزارش نیست.

پس از انتشارگزارش مولر، «جرالد ندلر» رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا در صفحه توئیتر خود نوشت که وزیر دادگستری را برای پاسخگویی در این ارتباط به مجلس فرا می‌خواند.

کد خبر 435461

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha