همشهری آنلاین: رئیس پلیس فتا فارس اعلام کرد: سفرهای نوروزی خود را با خرید از تورهای مسافرتی اینترنتی امن بیمه کنید.

حرف های پلیس فتا درباره خرید امن اینترنتی

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سرهنگ حبیب الله رجبلی رئیس پلیس فتا فارس گفت: شرکت‌های مختلف گردشگری داخلی و خارجی در حال تبلیغات وسیع و گسترده برای تورهای مسافرتی در رسانه‌های مختلف هستند و افراد سودجو در این ایام و موقعیت بهره جسته و از طرق مختلف اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

وی افزود: برای خرید بلیط به صورت اینترنتی، نیاز است کاربران اطلاعات شخصی و مالی خود را وارد سیستم کنند و کلاهبرداران سایبری در این زمینه از این فرصت بهره جسته و با راه اندازی سایت‌های جعلی مشابه سایت‌های اصلی اقدام به سرقت اطلاعات افراد و در نهایت خالی کردن حساب آنان می‌کنند.

این مقام انتظامی با اشاره به صفحات جعلی ساخته شده توسط کلاهبرداران سایبری، بیان کرد: این شیوه که اصطلاحاً به فیشینگ (phishing) موسوم است به سودجویان کمک می‌کند که از طریق اطلاعات وارد شده توسط کاربران در صفحات جعلی، از حساب‌های بانکی آن‌ها به صورت غیرمجاز برداشت کنند.

سرهنگ رجبلی تصریح کرد: شهروندان برای در امان ماندن از این گونه کلاهبرداری‌ها، باید شخصاً به صورت دستی آدرس صفحات را در قسمت آدرس بار (URL) وارد و از سایت‌هایی خرید کنند که از پروتکل ام https برای انتقال داده‌ها بهره می‌برد.

وی افزود: یکی دیگر از ترفندهای کلاهبرداران فضای مجازی، فروش بسته‌ها و تورهای مسافرتی با قیمتی بسیار پایین، ولی با وعده خدمات با کیفیت بالا از طریق تبلیغات در صفحات اینترنتی و شبکه‌های مختلف اجتماعی است که می‌طلبد شهروندان در این خصوص هوشیار باشند و ترغیب نشوند.

رئیس پلیس فتا استان فارس توصیه کرد: افرادی که قصد مسافرت در ایام نوروز را دارند بلیط‌های خود را از مراکزی که مجوزهای لازم در زمینه گردشگری دارند تهیه کنند و خریدهای خود را تا آنجا که امکان دارد از طریق شبکه‌های اجتماعی انجام ندهند.

کد خبر 435439

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha