یکشنبه ۴ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: سرپرست اداره‌کل هواشناسی استان اردبیل گفت: طی دو روز آینده بارش برف و باران همراه با افت شدید دمای هوا اکثر بخش‌های این استان را فرا می‌گیرد.

برف و باران اردبیل را فرا می‌گیرد/ کاهش ۱۴ درجه‌ای دمای هوا

سیاوش محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: براساس نقشه‌های هواشناسی، از اواخر وقت امروز یکشنبه سامانه ناپایدار وارد استان خواهد شد که با نفوذ این سامانه، به تدریج آسمان تمام مناطق استان ابری شده و بارندگی‌ها آغاز می شود.

وی اضافه کرد: با فعالیت کامل این سامانه، در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه شاهد بارش باران و برف و همچنین کاهش دمای هوا در سطح استان خواهیم بود.

سرپرست هواشناسی استان با بیان اینکه این سامانه موجب کاهش دمای هوا بین ۱۰ تا ۱۴ درجه سلسیوس خواهد شد، بادآور شد: البته برای مناطق شمالی استان دما زیر صفر درجه سلسیوس نخواهد رفت در حالیکه در مناطق مرکزی و جنوبی دمای هوا در بعضی ساعات شب تا ۷ درجه سلسیوس پیش بینی می‌شود.

وی با هشدار نسبت به بارش های پیش بینی شده و نیز کاهش دما، با ذکر توصیه‌های هواشناسی کشاورزی متذکر شد: حفاظت درختان از طریق گرم کردن هوای باغات, حفاظت درختان از طریق پاشیدن آب روی شکوفه درختان با استفاده از روش آبیاری بارانی، کنترل سرمای بهاره با مخلوط کردن هوای سرد و گرم در باغ، غرقاب کردن زمین باغ در زمان احتمال وقوع یخبندان و… اقدامات ضروری است.

محمدی پوشاندن نهال و درختان کوچک و تاج درخت با گونی، پلی اتیلن و نایلون، ایجاد دود در سطح باغ از طریق سوزاندن کاه و کلش و فضولات دامی، ایجاد پوشش پلاستیکی برای محصولات سبزی و صیفی و غرقاب کردن مزارع قبل از وقوع سرما جهت کاهش خسارت در محصولات زراعی را از دیگر توصیه‌های هواشناسی کشاورزی برشمرد.

کد خبر 435435

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha