یکشنبه ۴ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بررسی‌های میدانی حاکی است که به ۵۰ کیلومتر از محورهای درگیر در سیل و رانش زمین با برآورد اولیه بیش از یک هزار میلیارد ریال خسارت وارد شده است.

سيل در استان گلستان

به گزارش ایرنا، عبدالهاشم حسن‌نیا رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان این مطلب افزود: با ورود سامانه بارشی جدید در ۷۲ ساعت آینده احتمال تشدید خسارت در این محورها وجود دارد.

وی بیان داشت: از ۲۸ اسفند ۹۷، رانش زمین به طول بیش از ۱۱ کیلومتر موجب انسداد محورهای آزادشهر- خوش‌ییلاق - شاهرود و گرگان- توسکستان - شاهرود شد.

به گفته این مقام مسئول، در هشت نقطه ریزش سنگ و در بیش از پنج نقطه رانش، موجب نا امنی، کاهش عرض محور و در نهایت انسداد کامل محور شد. همچنین بر اثر سیل و آب بردگی در مسیرهای یاد شده، خسارت‌های شدیدی به زیرساخت‌های محور مواصلاتی وارد و موجب انسداد شده است.

رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای یادآور شد: علاوه بر محورهای یادشده در چهار محور اصلی و فرعی و ۱۳ محور روستایی بر اثر رانش، ریزش، آب گرفتگی وسیل در مجموع به طول ۵۰ کیلومتر مسدود شده که در همه محورها عوامل راهداری مشغول انجام عملیات بازگشایی و امدادرسانی هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی به تلاش شبانه‌روزی راهداران برای بازگشایی محورها اشاره کرد و اظهار داشت: عوامل راهداری با استفاده از ۲۱۰ دستگاه ماشین آلات راهداری و ۴۲۰ نفر پرسنل در حال بازگشایی این محورها هستند؛ همچنین اداره‌های کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان‌های مازنداران، خراسان رضوی و خراسان شمالی همکاری موثر برای بازگشایی محورها دارند.

اکنون محورهای شاهرود - آزاد شهر، آق قلا- گرگان، آق قلا- عطا آباد و بندر ترکمن- سه راهی یساقی مسدود است.

با آغاز فعالیت سامانه سرد و بارشی از هفته گذشته بیش از ۳۰۰ میلی متر باران در استان گلستان بارید و ارتفاع برف در مناطق کوهستانی استان به ۱.۵ متر رسید. بخش زیادی از مناطق شمالی و غربی گلستان اعم از مزارع کشاورزی، راه‌ها، خانه‌های شهری و روستایی به زیر آب رفته است.

کد خبر 435428

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha