همشهری آنلاین: وزارت بهداشت از مردم خواست در طول سفرهای نوروزی، نکات بهداشتی و تغذیه‌ای را رعایت کنند.

سفر

 به گزارش وبدا، مدیر کل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: آب‌هایی که در طول مسیر به‌صورت نهر و چشمه جاری شده‌اند، اغلب آلودگی میکروبی دارند و یا به انواع تخم انگل‌ها آلوده شده‌اند.

 دکتر زهرا عبدالهی گفت: بهتر است خانواده‌ها برای شستن  ظروف و لیوان‌های مورد استفاده در طول سفر از آبی که ازمنزل با خود آورده‌اند، استفاده کنند زیرا ممکن است به دلیل سرازیر شدن فاضلاب‌های صنعتی، انواع آلودگی‌های شیمیایی را داشته باشند و سلامت بدن را به‌طور جدی به خطر بیندازند.

وی افزود: توصیه می‌شود در طول سفر حتما آب معدنی بنوشید و یا این که قبل از حرکت و در منزل آب سالم را در چند بطری تمیز بریزید و در یخدان حمل کنند.

برای تهیه چای نیز می‌توانید یک فلاسک آبجوش همراه ببرید و در طول راه از چای تمیز و مطمئن برای رفع خستگی وتمدد اعصاب استفاده کنید.

عبداللهی در پاسخ به اینکه خوردن چه غذایی در طول سفر مناسب است،‌ گفت: مطمئن‌ترین راه این است که غذای ساده‌ای در منزل تهیه و در یک ظرف خنک نگهداری کنند. همچنین غذایی که برای بین راه تهیه می‌کنند، نباید آبکی باشد. غذاهای آبکی مثل انواع خورش‌ها سریع‌تر فاسد می‌شوند. میکروب‌ها و باکتری‌ها در فضای مایع، محیط مناسب‌تری برای رشد وتکثیر دارند.

وی همچنین اظهارکرد: غذاهای خشک مثل انواع کوکوها، کتلت، شامی، انواع دلمه‌ها ، انواع پلوها همراه با گوجه فرنگی ،کاهو و خیار تازه و لیمو ترش که طی چهار مرحله سالم‌سازی سبزیجات شسته شده‌اند، غذاهای مناسبی برای سفر هستند.

کد خبر 435328

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha