همشهری آنلاین: معاون درمان وزارت بهداشت و رئیس اورژانس کشور با سفر به استان گلستان با مردم به صورت چهره به چهره دیدار و گفتگو کرد.

اهمیت کنترل بیماری های واگیر در مناطق سیل زده

به گزارش خبرگزاری مهر، پیرحسین کولیوند رئیس سازمان اورژانس کشور و قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت در سفر به استان گلستان ازنزدیک با سیل زدگان روستاهای استان گلستان از جمله محمدآباد دیدار کردند و مشکلات مردم و وضعیت بهداشتی و درمانی این مناطق را مورد بررسی قرار دادند. در این روستا ضمن اسکان بیش از ده‌ها خانواده به روستاییان خدمات بهداشت و درمان ارائه شد.

رئیس سازمان اورژانس کشور که ساعتی قبل برای رسیدگی به وضعیت هموطنان سیل زده در منطقه گمیشان، خواجه‌نفس و آق‌قلا حضور یافت در خصوص رسیدگی به وضعیت سیل‌زدگان مناطق شمالی کشور اظهار کرد: وزیر بهداشت از ساعات اولیه پیگیر وضعیت بهداشتی و درمانی مردم این مناطق بودند، ستاد بحران و حوادث دانشگاه علوم پزشکی گلستان و مازندران نیز از دقایق اولیه موضوع مدیریت و پیشگیری از بحران سلامت را از همان ابتدا در دستور کار قرار دادند و پرسنل اورژانس و فوریت‌های پزشکی در مناطق سیل زده حضور یافتند و این مناطق را از لحاظ فوریت‌های پزشکی تحت کنترل داشتند.

وی افزود: به رغم بدی شرایط جوی اورژانس هوایی پروازهای موفقی داشته است و حداقل ۶ نفر را از مرگ حتمی نجات داده است.

کولیوند بیان کرد: در بازدیدی که صورت گرفت خوشبختانه شاهد حضور آمبولانس‌ها و اتوبوس آمبولانس‌های مستقر در مناطق سیل زده هستیم و به افرادی که نیازمند درمان هستند خدمات ارائه می‌کنند.

وی گفت: امروز ۵ بالگرد دیگر به منطقه اعزام شده و اورژانس هوایی گلستان تا کنون خدمات موفقی داشته است، مردم منطقه از وضعیت خدمات درمانی رضایت دارند و در حال حاضر موضوع کنترل بیماری‌های واگیر برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است.

کولیوند تصریح کرد: باید به موضوع این بیماری‌ها توجه بیشتری داشته باشیم، خدمات اورژانس نیز به هموطنان آسیب‌دیده کماکان ادامه خواهد داشت.

کد خبر 435310

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha