همشهری آنلاین: رادیو و تلویزیون ملی نیوزیلند یک هفته پس از حمله تروریستی به نمازگزاران این کشور ظهر امروز به یاد قربانیان این جنایت، اذان را به‌صورت زنده پخش کردند.

رادیو و تلویزیون ملی نیوزیلند امروز اذان پخش کردند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، رادیو و تلویزیون ملی نیوزیلند یک هفته پس از حمله تروریستی به نمازگزاران ۲ مسجد در شهر کرایست‌چرچ این کشور، ظهر امروز جمعه (به وقت محلی) به یاد قربانیان این جنایت، اذان را به‌صورت زنده پخش کردند.

جاسیندا آردرن نخست‌وزیر نیوزیلند نیز در مراسم نمازجمعه که در پارک «هاگلی» واقع در شهر کرایست‌چرچ برگزار شد، شرکت کرد.

وی سپس طی سخنانی اظهار داشت: به گفته نبی اکرم (ص)، اهل ایمان در دوستی و مهربانی مانند یک پیکر هستند که اگر عضوی آسیب ببیند، همه بدن درد می‌کشد. نیوزیلند در کنار مسلمانان سوگوار است. ما یک پیکر هستیم.

همزمان با برگزاری نمازجمعه، مردم در مساجد شهرهای مختلف نیوزیلند تجمع و با تشکیل زنجیره انسانی به قربانیان حادثه تروریستی هفته گذشته ادای احترام کردند.

شمار زیادی از بانوان غیرمسلمان نیوزیلندی حاضر در گردهماییها، به دعوت نخست وزیر کشورشان به نشانه همبستگی حجاب بر سر کردند.

در پی حمله تروریستی جمعه گذشته به مسجد «النور» و مسجدی دیگر در محله «لینوود» شهر کرایست‌چرچ نیوزیلند حین اقامه نمازجمعه، ۵۰ نفر کشته و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند.

نخست وزیر نیوزیلند بلافاصله پس از این حمله، قول داد که قوانین حمله سلاح در این کشور را اصلاح کند. دولت این کشور دیروز با ممنوعیت تملک و حمل سلاح‌های نیمه اتوماتیک و نظامی در این کشور موافقت کرد.

کد خبر 435233

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha