همشهری آنلاین: اولین رستوران دریایی و زیر دریایی کشور و خاورمیانه، پنجشنبه شب در مراسمی با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در منطقه آزاد کیش افتتاح شده است.

اولین رستوران دریایی و زیر دریایی در کیش افتتاح شد

به گزارش ایرنا، این رستوران با بیش از ۱۰۰۰ متر مربع مساحت و ظرفیت پذیرش ۳۵۰ نفر در فاصله ۶۵۰ متری ساحل اسکله تفریحی جزیره کیش شناور است.

این رستوران دریایی با عنوان رستوران (اوآنس) در سه طبقه، شامل رستوران بومی کیش، رستوران بین المللی و بام سبز است که توسط متخصصان داخلی و موسسه های دانش بنیان وزات دفاع با سرمایه بالغ بر ۲ میلیون دلار و به همت بخش خصوصی (شرکت آنیتا سازه کیش) ساخته شده است.

طبقه نخست این رستوران دریایی که بسان آکواریم ساخته شده، کاملا در عمق آب قرار دارد و از سه طرف می توان آبزیان و ماهی های دریا را مشاهده کرد.

'احمد ابراهیمی مدیر عامل شرکت مذکور در گفت و گو با ایرنا توضیح داد: این رستوران شناور ، جاذبه ای جدید در توسعه گردشگری دریایی است و در نوع خود اولین در خاورمیانه محسوب می شود.
وی افزود: با توجه به اینکه رستوران دریایی و زیر دریایی 'او آنس' در فاصله ۶۵۰ متری ساحل کیش قرار دارد، قایق هایی ویژه (تاکسی بوت) برای رفت و آمد گردشگران، کیشوندان و دوستداران طبیعت خلیج فارس به این رستوران در نظر گرفته شده است.

ابراهیمی اضافه کرد: علاوه بر جاذیه ویژه طبقه نخست، که از هر طرف به عمق آب دید دارد، رستوران بام سبز در پوش سوم از ویژگی های خاص این رستوران دریایی است.

در مراسم افتتاحیه این جاذبه گردشگری که غلامحسین مظفری مدیر عامل، معاون گردشگری و مدیر روایط عمومی و امور بین الملل و جمعی از مسئولا سازمان منطقه آزاد کیش و علی ربیعی وزیر سابق رفاه حضور داشتند، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در سخنانی کوتاه، ساخت و راه اندازی رستوران دریایی کیش را یک نوآوری ارزیابی و آمادگی دولت را برای حمایت از اینگونه ابتکارات اعلام کرد.

همچنین، مدیرعامل منطقه آزاد کیش که همواره بر اجرای طرح های نو و خوب تاکید دارد، طی سخنانی،این اقدام را گامی ارزشمند در تحرک بخشیدن به گردشگری دریایی جزیره کیش دانست.

غلامحسین مظفری با اشاره به این نکته که ما از ظرفیت های گسترده و ارزشمند گردشگری دریایی خیلی استفاده نکرده ایم، افزود: در این خصوص باید به همت نیروهای توانمند و خلاق و تکیه بر موسسه های دانش بنیان، گام های اساسی در تقویت بخش گردشگری دریایی برداریم و از مواهب و سرمایه های فراوان دریا بهره ببریم .

مدیرعامل منطقه آزاد کیش با اشاره به فرازهای از سخنان رهبر معظم انقلاب مواهب دریایی را فرصتی بی بدیل خواند و تاکید کرد: برای استفاده از این فرصت باید تلاش کنیم

کد خبر 435219

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha