همشهری آنلاین: رئیس سازمان امداد و نجات از بکارگیری تجهیزات راهبردی نجات برای کمک بهتر به مصدومان احتمالی حوادث نوروزی سال ۹۸ در سراسر کشور خبر داد.

تجهیزات راهبردی نجات در نوروز ۹۸ به کار گرفته می‌شود

به گزارش میزان، مرتضی سلیمی گفت: هدف از بکارگیری این تجهیزات راهبردی نجات ارایه کارکردهای مناسب، موثر و به موقع نیروهای امدادرسان هلال احمر در مرحله پاسخگویی فوری به آسیب دیدگان احتمالی حوادث رانندگی و ترافیکی و سایر سوانح در ایام تعطیلات نوروزی است.

وی ادامه داد: در بکارگیری این تجهیزات، بهره مندی از درس‌های آموخته شده از مواجهه با حوادث و سوانح در تعطیلات نوروزی سال‌های گذشته دیده شده تا تجهیزات یادشده در پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای و بین شهری هلال احمر استفاده شوند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به بکارگیری ۷۵ دستگاه خودروی نجات و رهاسازی مصدومان حوادث جاده‌ای نیز گفت: در این خودروهای نجات تیپ دو، تجهیزات کاملی از جمله ست شیشه بُر دستی به همراه سمبه شیشه شکن، ست ثبیت خودرو، محافظ ایربگ متوسط و کوچک، کیف امداد و کمک‌های اولیه، کپسول اطفای حریق، موتور پمپ، نردبان آلومینیومی، آتل وکیوم، کلار گردنی، برانکارد اسکوپ، جعبه ابزار فلزی، برانکارد تاشو، کلاه، دستکش و عینک ایمنی، کیسه حمل جسد، موتور برق، کابل شارژ باطری، مخروط احتیاط، نوار هشداردهنده و مثلث خطر به منظور انجام عملیات نجات فنی مصدومان حوادث جاده‌ای و ترافیکی وجود دارد.

سلیمی افزود: این خودروهای جدید نجات در نوع خود منحصر به فرد بوده و دارای ابزار برش و اتصال شامل ست‌های هیدرولیک و پنوماتیک نجات، ست‌های بادی و اره چند کاره برش بتن، آهن و کائوچو هستند.

رئیس سازمان امداد و نجات تصریح کرد: همچنین دارا بودن چراغ روشنایی تلسکوپی متشکل از چهار پروژکتور، وینچ بکسل بند با توان کشش چهار هزار و ۵۰۰ کیلوگرم، چراغ گردان خطی پلیسی، بیسیم (وی. اچ. اف) و تجهیزات نجات در آوار و جاده، زنده یاب صوتی، تجهیزات اطفای حریق، موتور پمپ کف کش از دیگر امکانات نصب شده بر روی این خودروی نجات است.

وی همچنین در خصوص تجهیز ٣١ استان کشور به سیستم بی سیم‌های دیجیتال DMR، نیز اظهار داشت: امروزه ارتباطات، جزیی از زندگی مردم هر جامعه‌ای بوده و هر شخص و یا هر سیستمی در تلاش است تا با استفاده از این گزینه به بیشترین بهره مندی برسد که نیروهای امدادرسان هلال احمر مستقر در هزار و ۴۰۰ پایگاه ثابت و سیار هلال احمر در سراسر کشور هم برای اجرای سلسله عملیات موفق امداد و نجات و خدمات رسانی به مصدومان احتمالی برای استفاده از این بی سیم‌های دیجیتال مباحثی شامل (آشنایی با محدوده فرکانسی، نحوه برقراری ارتباط با سایر کاربران، نحوه مراقبت و نگهداری از این دستگاه ها، آلارم‌های شارژی بی سیم و کلیدهای میانبری بی سیم‌های دیجیتال) را آموزش دیدند.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر با بیان اینکه طرح ملی امداد و نجات نوروزی جمعیت هلال احمر از ۲۵ اسفند امسال آغاز و تا ۱۶ فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت، اظهار داشت: در اجرا و برگزاری این طرح ملی هزار و ۱۰۰ آمبولانس، ۲۴ فروند بالگرد امداد و نجات، ۴۶۵ دستگاه خودرو نجات، هزار و ۳۵۰ دستگاه خودرو عملیاتی بکارگیری می‌شوند که نسبت به پارسال پنج درصد افزایش دارد.

سلیمی از مردم خواست تا در صورت قرارگرفتن در وضعیت‌های اضطراری و پیچیده انواع حوادث و سوانح جاده ای، دریایی و کوهستانی با شماره ۱۱۲ مرکز پاسخگویی به انواع حوادث سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در سراسر کشور تماس بگیرند.

کد خبر 435204

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha