سه‌شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۵:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: بازدهی دلار در سال ۹۷ به بالاترین حد از سال ۱۳۶۵ رسید. شاخص ارزی با اینکه در روزهای انتهایی اسفند نوسان چندانی را تجربه نکرد و در نهایت نیز روی عدد ۱۳ هزار و ۵۰ تومانی قرار گرفت، نوسانی‌ترین سال خود در ۳۳ سال گذشته را تجربه کرد.

سكه

دلار طی ۲ روز ابتدایی هفته روند کاهشی به خود گرفته و در نهایت نیز روز یک شنبه به کانال ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومانی رفته بود،   ولی روز دوشنبه با افزایشی آرام خود را به کانال ۱۳ هزار تومانی رساند و حدود ساعت ۳ بعدازظهر به قیمت ۱۳ هزار و ۵۰ تومان رسید که ۷۰ تومان بیشتر از روز یک شنبه بود.

به گفته فعالان، یک روز مانده به پایان فعالیت معامله گران ارزی در سال ۹۷، ۳ نوع تقاضا به بازار وارد شد تا مسیر قیمتی دلار تغییر کند. اولین تقاضا مسافرتی بود و موجب شده بود که در مقابل یکی دو صرافی دولتی صف تشکیل شود. دومین نوع تقاضا نیز بیشتر خرد بود و مربوط به عمدتا افراد حقوق بگیر که می خواستند آخرین خرید سال خود را انجام دهند.

گروه سوم متقاضیان را برخی معامله گران حرفه ای تشکیل می دادند که تصور می کردند قیمت به کف خود نزدیک شده و از این پایین تر نخواهد رفت. با رشد روز آخر بازدهی نقطه ای دلار (مقایسه آخرین روز کاری سال ۹۶ با ۹۷) به حدود ۱۶۷ درصد رسید. مقایسه میانگین قیمتی دلار در سال ۹۶ با سال ۹۷ نیز بیانگر نزدیک به ۱۶۰ درصد رشد دلار است.

در روز افزایش قیمت دلار، سکه تمام بهار آزادی نیز بک کانال قیمتی صعود کرد و با افزایش ۴۵ هزار تومانی روی قیمت ۴ میلیون و ۶۱۵ هزار تومان به کار خود پایان داد. با رشد سکه در بیست و هفتمین روز اسفندماه، میزان بازدهی آن در سال ۹۷ به بالای ۱۸۰ درصد رسید. امری که سبقت فلز گران بهای داخلی از دلار را نشان می‌دهد. دنیای اقتصاد

کد خبر 435058

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha