همشهری آنلاین: معاونت بین الملل سازمان بسیج تاکید کرد: این اقدام تروریستی نشان داد که همچنان موج اسلام ستیزی و اسلام هراسی نه تنها در کشورهای غربی فعال بوده، بلکه در کشورهای تحت سیطره فرهنگ غرب نیز افراطیون اسلام ستیز در انجام جنایت های خود آزادی عمل دارند.

بسیج

به گزارش خبرگزاری فارس، معاونت بین الملل سازمان بسیج مستضعفین با صدور بیانیه‌ای ضمن محکومیت حادثه تروریستی نیوزیلند، تاکید کرد: این اقدام تروریستی نشان داد که همچنان موج اسلام ستیزی و اسلام هراسی نه تنها در کشورهای غربی فعال بوده، بلکه در کشورهای تحت سیطره فرهنگ غرب نیز افراطیون اسلام ستیز در انجام جنایت های خود آزادی عمل دارند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

"بسم رب الشهداء و الصدیقین"

انا لله و ‌انا الیه راجعون، حسبی الله و نعم الوکیل...

حملات تروریستی وحشیانه به دو مسجد در شهر کرایست چرچ کشور نیوزیلند که منجر به شهادت حدود ۵۰ نفر و مجروح شدن ۴۸ نفر از مسلمانان این کشور شد، بار دیگر خوی تروریستی و ددمنشانه دولت های مدعی آزادی و حقوق بشر را به اثبات رسانید.

این اقدام تروریستی نشان داد که همچنان موج اسلام ستیزی و اسلام هراسی نه تنها در کشورهای غربی فعال بوده، بلکه در کشورهای تحت سیطره فرهنگ غرب نیز افراطیون اسلام ستیز در انجام جنایت های خود آزادی عمل دارند.

در این حادثه دهشتناک، سیاسیون و رسانه های غربی که به گسترش اسلام هراسی دامن می زنند، به اندازه عاملان این حملات، مقصر و جنایتکار هستند. امروز رسانه های غربی و شبکه های اجتماعی مروج اسلام هراسی بوده و تروریسم افراطی مورد نظر دولت های استکباری را بازتولید می کنند.

اینک وقت آن رسیده است که دولت های غربی و کشورهای پیرو ضمن بازنگری در سیاست های خود، در ریشه کنی تروریسم در هر نوع و شکل آن اقدام نمایند و از ترویج افراطی گری و خشونت خودداری کنند.

معاونت بین الملل سازمان بسیج مستضعفین ضمن محکوم کردن این حملات تروریستی، از دولت نیوزیلند می خواهد تا با اتخاذ تدابیری مناسب، زمینه را برای اجرای عدالت در مورد مرتکبین این جنایت فراهم کرده و از جامعه مسلمانان این کشور بخاطر قصور در تامین امنیت عمومی عذرخواهی نماید.

همچنین شایسته است تمامی کشورهای اسلامی ضمن تشکیل جلسه ای اضطراری، واکنش مناسب و جمعی و بهنگام به این جنایت داشته باشند.

کد خبر 434893

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha