همشهری آنلاین: رییس پلیس امنیت عمومی پایتخت از ایجاد بانک اطلاعاتی اراذل و اوباش خبر داد و گفت: برای برخورد با اراذل و اوباش طرح‌های محله‌محور در دستور کار ما قرار دارد و در محلاتی که حساسیت بیشتری وجود دارد به صورت محله‌محور طرح‌هایی را برای برخورد با اراذل و اوباش برگزار می‌کنیم.

سردار علی ذوالقدر

سردار علی ذوالقدر، رییس پلیس امنیت عمومی پایتخت، در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره برنامه‌های این پلیس برای برخورد با اراذل و اوباش در محلات گفت: برخی از مناطق حاشیه‌ای و برخی از مناطق قدیمی بعضا افراد خلافکار حضور دارند. ما در خصوص اراذل و اوباشی که سابقه‌دار هستند و مکررا برای مردم ایجاد مزاحمت می‌کنند، بانک اطلاعاتی تشکیل داده‌ایم و مشخصات این افراد در بانک اطلاعاتی ما ثبت است.

وی خاطرنشان کرد: چنانچه این افراد در محله اقدام به ایجاد درگیری کرده و رفتارهای اوباشگرانه داشته باشند یا مردم به ما از رفتارهای سوء این افراد گزارش دهند، از طریق این بانک اطلاعاتی آنها را شناسایی و با آنها برخورد می‌کنیم.

رییس پلیس امنیت عمومی پایتخت به اجرای شش مرحله برخورد با اراذل و اوباش در سال ۹۷ اشاره کرد و گفت: در سال گذشته شش مرحله پاکسازی محلات کل شهر تهران را برگزار کردیم همچنین طرح‌های محله‌محور در دستور کار ما قرار دارد و در محلاتی که حساسیت بیشتری وجود دارد به صورت محله‌محور، طرح‌هایی را برای برخورد با اراذل و اوباش برگزار می‌کنیم.

سردار ذوالقدر تاکید کرد: بیشترین تمرکز ما بر محلاتی است که حضور این افراد در آنجا بیشتر است و طرح‌های مقابله ما در این محلات بیشتر اجرا می‌شود.

وی در خصوص کنترل اراذل و اوباش سطح یک توسط پلیس خاطرنشان کرد: براساس دستورالعملی که مشخص شده است کسانی که زمانی اقدامات شرورانه و اوباشگرانه داشته‌اند و به همین دلیل بازداشت و با حکم قضایی به زندان رفته و مجازاتشان را تحمل کرده‌اند پس از آزادی تحت کنترل پلیس بوده و هر از گاهی به پلیس آمده و تحت کنترل هستند و چنانچه شرارتی انجام دهند با آنها برخورد می‌شود در غیراینصورت مانند افراد عادی جامعه خواهند بود.

رییس پلیس امنیت عمومی پایتخت درخصوص حضور اراذل و اوباش در قهوه‌خانه‌ها تصریح کرد: بخشی از اراذل و اوباش افرادی هستند که دارای سابقه شرارت بوده و اقدامات اوباشگرانه دارند و اموال عمومی و خصوصی را تخریب و در محلات اقدام به زورگیری کرده و قدرت‌نمایی در محلات می‌کنند، این افراد سوابقشان در بانک ما موجود است. اقدامات مجرمانه این افراد مشخص است و ما با آنها نیز برخورد می‌کنیم.

وی ادامه داد: برخی افراد نیز در برخی مکان‌های خاص ماننده قهوه‌خانه‌ها و تفرجگاه‌ها حاضر شده و برای مردم ایجاد مزاحمت می‌کنند. ما اقدامات خاصی برای این افراد در نظر گرفته‌ایم. البته بخشی از افرادی که در طرح‌های سال گذشته دستگیر شدند نیز از همین افرادی بودند که در قهوه‌خانه‌ها ایجاد مزاحمت می‌کردند. این افراد چنانچه تکرار جرم داشته باشند مشخصاتشان نیز در بانک اطلاعاتی ما ثبت خواهد شد.

کد خبر 434887

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha