جمعه ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: طبق جدیدترین گزارش ماهانه اوپک، تولید نفت ایران در فوریه سال ۲۰۱۹ به میزان ۱۲ هزار بشکه در روز افزایش یافت و نفت سنگین ایران بیش از ۵ دلار در هر بشکه گران شد.

نفت ایران

 گزارش اوپک بر مبنای آمار منابع ثانویه نشان می‌دهد تولید نفت ایران در ماه میلادی گذشته به ۲.۷۴۳ میلیون بشکه در روز رسید که ۱۲ هزار بشکه در روز در مقایسه با تولید ۲.۷۳۱ میلیون بشکه در روز در ژانویه، افزایش داشت.

طبق آمار منابع ثانویه، مجموع تولید اوپک که متشکل از ۱۴ کشور است در فوریه ۳۰.۵۵ میلیون بشکه در روز بود که ۲۲۱ هزار بشکه در روز نسبت به ماه پیش از آن کاهش نشان داد. تولید نفت در ونزوئلا، عربستان سعودی و عراق کاهش یافت، در حالیکه تولید لیبی و آنگولا افزایش داشت.

قیمت نفت سنگین ایران در فوریه ۶۱.۳۹ دلار در هر بشکه بود که ۵.۱۰ دلار یا ۹.۱ درصد در مقایسه با ۵۶.۲۹ دلار در ژانویه افزایش نشان داد. میانگین قیمت نفت سنگین ایران از ابتدای سال ۲۰۱۹ تاکنون ۵۸.۷۲ دلار در مقایسه با ۶۴.۱۴ دلار در سال ۲۰۱۸ بوده است.

ارزش سبد نفتی اوپک در فوریه برای دومین ماه متوالی بهبود یافت و با ۸.۷ درصد یا ۵.۰۹ دلار افزایش، به ۶۳.۸۳ دلار در هر بشکه رسید. ارزش سبد نفتی اوپک در فوریه به روند افزایشی خود ادامه داد و تا مرز ۶۶.۵۶ دلار در هر بشکه رسید که بالاترین رکورد روزانه از نوامبر گذشته بود. این بهبود نتیجه تقاضای بالا برای بارگیری نفت در مارس و نگرانی‌ها نسبت به محدودیت شدیدتر عرضه در ماه‌های آتی و همچنین اختلالات غیرمنتظره عرضه به دلیل مسائل فنی و ژئوپلیتیکی بود.

کد خبر 434787

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز