همشهری آنلاین: فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور ارتش اعلام کرد که عملکرد چهل ساله ارتش در ایام نوروز برای مردم نمایش داده می شود.

حسن سیفی

به گزارش ایرنا، امیر حسن سیفی در نشستی خبری در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش اظهار داشت: در ایام نوروز امسال ارتش به منظور میزبانی از کاروان های راهیان نور چهار نمایشگاه برپا می کند.

وی افزود: در نمایشگاه «آب‌تیمور» در ۱۵ کیلومتری اهواز گزارش عملکرد کامل ارتش در عمر با برکت انقلاب اسلامی، خصوصا ماه‌های ابتدایی جنگ به نمایش گذاشته می شود و در نمایشگاهی در خرمشهر بخشی از توان نیروی دریایی ارتش در معرض دید حاضران در کاروان های راهیان نور است.

فرمانده قرارگاه راهیان نور ارتش با بیان اینکه ارتش در راهیان گذشته به دنبال ۲ موضوع افتخار به گذشته و امید به آینده است، گفت: ۴۷۲ عملیلت بزرگ ‌و کوچک پس از پیروزی انقلاب تاکنون توسط ارتش برگزار شده است که باید به خوبی انها را بررسی کنیم.

امیر سیفی افزود: نوروز امسال در نمایشگاهی که در منطقه میشداغ خوزستان برگزار می شود، با حضور وابستگان نظامی یک عملیات دفاع مقدس بازسازی خواهد شد.

به گفته وی ، توانمندی هوایی ارتش در دفاع مقدس نیز در پایگاه نیروی هوایی دزفول به نمایش گذاشته می‌شود.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور ارتش با بیان اینکه راهیان نور هر سال ۱۰ درصد با افزایش زائر روبه رو است، گفت: سال گذشته ۷۰ درصد کسانی که در اردوهای راهیان نور شرکت کردند جوان بودند.

امیر سیفی یادآور شد: ما در اردوهای راهیان نور علاوه بر نشان دادن وضعیت موجود کشور، شرایط مطلوب را تبیین و به نقش نیروهای مسلح اشاره می‌کنیم.

وی با بیان اینکه حوادث دوران دفاع مقدس را باید به شکل واقعی به نسل جوان منتقل کنیم، گفت: در راهیان‌ نور امسال به شکلی برنامه ریزی کنیم که مردم‌ امید خود به اینده کشور را از دست ندهند.

فرمانده قرارگاه راهیان نور ارتش همچنین ضمن یادآوری عملیات های کربلای چهار و کربلای پنج گفت: مقاصد، نیات و اهداف یک عملیات جز اسرار هستند و نباید آنها را بازگو کرد؛ زمانی که بخشی از اسرار را بازگو می کنیم، شبهه ایجاد و منجز به هیاهو می شود.

امیر سیفی همچنین به دریافت نشان ذوالفقار توسط سرلشگر قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: سرلشگر سلیمانی تنها یکی از فرماندهان و نیروهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است؛ فرماندهان دلاوری همچون سلیمانی در نیروهای مسلح موج می زنند.

کد خبر 434781

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز