همشهری آنلاین: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با انتقاد از افزایش قیمت شکر در برخی بازاره از جمله استان کرمان گفت: برای تامین شکر در کشور هیچ مشکلی نداریم و افزایش بی رویه قیمت شکر در این استان غیر قابل قبول و ناشی از ضعف نظارتی است.

افزایش قیمت شکر در بازار برخی استانها ناشی از ضعف نظارتی است

به گزارش ایرنا، عباس تابش چهارشنبه شب در کارگروه مشترک رفع موانع تولید و کارگروه تنظیم بازار استان کرمان افزود: طبق اطلاعات موجود از ابتدای امسال تاکنون حدود هفت هزار تن شکر به استان کرمان وارد شده است و این جفاست که قیمت شکر در بازار هفت هزار تومان باشد.

وی تصریح کرد: تنها در اسفندماه جاری، سه هزار و ۷۵۰ تن حواله شکر برای استان اختصاص داده شده و بنا به گزارش دستگاه های مربوطه، هزار و ۷۵۰ تن از این میزان به نام استان کرمان از کارخانه بارگیری شده است و باید پیگیری شود چرا به دست مصرف کننده نمی رسد.

معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با انتقاد از قیمت بالای شکر در استان اظهار داشت: وزارت صمت آمادگی دارد هر چقدر شکر با قیمت سه هزار تومان در استان مورد نیاز باشد تأمین کند ولی مشکل در عدم پیگیری دستگاه های استانی مرتبط برای پیگیری حواله ها است.

تابش با اشاره به وضعیت قیمت شکر در دیگر استان ها گفت: در دیگر استان ها به هیچ وجه شاهد افزایش قیمت شکر نیستیم و تنها در استان کرمان به دلیل عدم جذب حواله های شکر، این محصول دچار افزایش قیمت شده است.

وی با انتقاد از عملکرد دستگاه های استان در زمینه قیمت شکر افزود: با صراحت می گویم متأسفانه مردم استان کرمان به دلیل عدم هماهنگی سه دستگاه، هزینه بالای قیمت شکر را می پردازند.

معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با پیگیری تلفنی با مسئولان کشوری مرتبط و همچنین مدیران بازرگانی استان فارس از استاندار کرمان خواست موضوع کمبود شکر و افزایش قیمت آن در استان که به دلیل عدم پیگیری مدیران است را پیگیری کرده و فردی را با نظارت خود مأمور کند تا به کارخانه تولید شکر در استان فارس رفته و شکر مورد نیاز استان را تحویل بگیرد.

استاندار کرمان نیز پس از صحبت های معاون وزیر صمت در مورد عدم پیگیری دستگاه های استانی برای تحویل شکر از استان های فارس، مدیرکل بازرسی استانداری را مأمور کرد تا در مورد دلایل این مسائل و مشکلات گزارشی فوری تهیه کند.

معاون وزیر صمت و مدیر عامل سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در این نشست با اشاره به قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰تومانی گوشت مرغ گفت: استان ها به دلیل تصمیمات جزیره ای و استانی در مورد قیمت مرغ، باعث هرج و مرج در تعیین و تثبیت نرخ واحدی در این زمینه شدند و باید از اتخاذ تصمیمات جزیره ای خودداری کنند.

تابش با اشاره به ورود نهاده های دامی با ارز ۴۲۰۰ تومانی به کشور افزود: اینکه تولیدکنندگان می گویند نهاده های دامی را با قیمت آزاد می خرند و به همین دلیل نمی توانند مرغ را با قمیت ۷۲۰۰ تومان به کشتارگاه ها تحویل دهند؛ غیر قابل قبول است چون اساسا نهاده دامی با قیمت آزاد وجود ندارد و اگر چنین چیزی است دستگاه های نظارتی باید ورود کنند.

در این نشست مقرر شد بازرسان سازمان تعزیرات در ایام نوروز، در تمامی واحدهای تولیدی مرغ حضور فعال داشته باشند.

کد خبر 434686

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha