همشهری آنلاین: یک هوادار تیم بسکتبال یوتا جز به اتهام توهین نژادپرستانه به ستاره اوکلاهماسیتی تاندر برای همیشه تا پایان عمر از حضور در ورزشگاه محروم شد.

راسل وستبروك بازيكن بسكتبال آمريكا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، بازی تیم‌های جز و تاندر روز دوشنبه در جریان فصل عادی لیگ ملی بسکتبال آمریکا در زمین یوتا در سالت‌لیک سیتی برگزار شد و ماجرا زمانی اتفاق افتاد که هوادار سفیدپوست یوتا در وقت دوم بازی از راسل وستبروک رنگین‌پوست خواست مقابل او زانو بزند. وستبروک هم با شنیدن این جمله از کوره دررفت و چند ناسزا نثار مرد و همسرش کرد که همان‌جا کنار زمین نشسته بودند.

مدیران تیم بسکتبال یوتا خیلی زود دست به کار شدند و با دیدن فیلم‌های بازی و گفتگو با شاهدان عینی، هوادار خود را برای تمام عمر از حضور در ورزشگاه و تماشای بازی‌ها و تمرین‌ها محروم کردند. اندکی پس از انتشار این خبر، نوبت به مسئولان NBA رسید تا یک جریمه سنگین ۲۵ هزار دلاری برای وستبروک در نظر بگیرند. دلیل آنها بیرون آمدن واژه‌های ناپسند و تهدیدآمیز خطاب به تماشاگران بود.

گارد ۳۰ ساله و ۱۹۱ سانتیمتری اوکلاهما پس از بازی مدعی شد او و همبازی‌هایش بارها از سوی تماشاگران توهین و اهانت شنیده‌اند و اقرار کرد دیگر نمی‌خواهد بی‌احترامی‌ها را نادیده بگیرد و تحمل کند. وستبروک گفت: «باید کاری کنیم. باید آنها که می‌آیند و هر کاری دوست دارند می‌کنند و هر چیزی دل‌شان خواست می‌گویند، پیامدهای کارشان را ببینند. به نظرم این شرایط برای بازیکنان منصفانه نیست.»

شین کیزل که هوادار یوتا جز است و حالا دیگر تا آخر عمر نمی‌تواند بازی‌های تیم محبوبش را از نزدیک ببیند، در یک گفتگوی تلویزیونی روایت خود را از ماجرا ارائه کرد. او البته بیشتر تاکیدش را روی بی‌گناه بودن همسر خود گذاشت و گفت: «همسرم چیزی نگفت. حتی از جایش بلند نشد. نمی‌دانم چرا وستبروک ناگهان خشمگین شد و ما را تهدید کرد. همه باید بدانند که نباید یک زن را تهدید کنند؛ تمام!»

ریموند فلتن، همبازی وستبروک هم در آن لحظه روی صندلی ذخیره‌ها نشسته بود و ماجرا را از دید خود روایت کرد که طبعا به روایت دوستش نزدیک‌تر بود. وستبروک که دو سال پیش ارزشمندترین بازیکن فصل عادی NBA شد، در بازی تاندر و جز ۳۷ دقیقه در زمین حضور داشت و ۲۳ امتیاز، ۱۱ ریباند و هشت پاس گل در برگه آمار به نام خود ثبت کرد. این بازی را اوکلاهما برد.

کد خبر 434606

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha