مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران اقدامات این ستاد برای ایام نوروز را با شعار دور تهران بگردیم تشریح کرد.

سيف، گردشگري شهرداري

به گزارش شهرنوشت، مهدی سیف، رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران ظهر دوشنبه ۲۰ اسفند در نشست خبری گفت: این ستاد زیر مجموعه معاونت امور اجتماعی و فرهنگی است و احتمال دارد به سازمان گردشگری شهرداری تبدیل شود.

او توضیح داد: پارسال موفق شدیم نظر شورای شهر تهران را برای تقدیم لایحه تبدیل ستاد گردشگری به سازمان جلب کنیم. گرچه ساختار شهرداری نیاز به کوچک شدن دارد اما پیش‌بینی کردیم که برای سازمان گردشگری از بدنه داخلی شهرداری استفاده شود. 

سیف با بیان این‌که مدیریت واحدی حتی درباره موزه‌های تهران وجود ندارد، گفت: امیدواریم با ایجاد سازمان گردشگری به همگرایی برسیم. این کار موازی کاری با میراث فرهنگی نیست چرا که آقای مونسان در زمان مدیریت آقای نجفی پیشنهاد ایجاد معاونت گردشگری داده بود و از طرف دیگر سازمان میراث فرهنگی و گردشگری هم لایحه ارتقای گردشگری شهری را به دولت داده است. 

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران در تشریح اقدامات این ستاد برای میزبانی گردشگران توضیح داد: شعار امسال ما «دور تهران بگردیم» است. واژه‌ای که کمی ایهام دارد و هم به معنای فدا شدن برای یک چیز ارزشمند است و هم معنای گردشگری دارد. 

او طرح اتوبوس گردشگری را که از ۱۰ صبح تا ساعت ۱۷ فعالیت دارد یکی از طرح های این ستاد عنوان کرد و افزود: یک رینگ گردشگری را تعریف کرده ایم که مصوبه ترافیکی هم دارد و بر اساس آن، ایستگاه هایی پیش بینی شده و راهنماهایی جاذبه های گردشگری هر ایستگاه را معرفی میکنند و گردشگران می‌توانند بر اساس علاقه خود انتخاب کنند که در کدام ایستگاه قصد پیاده شدن دارند. 

دومین طرح ستاد گردشگری شهرداری تهران برای نوروز، طرح «پرسه در شهر» است که به گفته سیف؛ ۱۸ مسیر برای پرسه زنی و پیاده روی گردشگران به همراه راهنما تعیین شده است. میدان مشق، عین الدوله، میدان بهارستان، خیابان لاله زار و حرم عبدالعظیم حسنی بخشی از این ۱۸ مسیر هستند. 

او درباره تورهای تهران گردی در نوروز ۹۸ هم گفت: با توجه به اینکه امسال شرایط اقتصادی مناسب نیست سعی شده تا قیمت تورها کاهش پیدا کند و مسیرها هم طوری تعیین شده که تمام سلیقه ها را پوشش دهد. تورهایی مانند شمیران گردی، تور نوجوان، علم و هنر، باغ گردی و تهران امروز بخشی از این طرح هستند. 
ثبت نام در تورهای تهران گردی از ۲۸ اسنفند آغاز و تا پایان تعطیلات نوروز ادامه دارد. قیمت بیش‌ترین و مهم‌ترین تور هم ۶۰ و ۲۳ هزار تومان است. 
رییس ستاد گردشگری شهرداری تهران این را هم توضیح داد که؛ در سامانه ۱۳۷ برای نخستین بار کارشناسان متخصص و مسلط به زبان انگلیسی حضور دارند و به گردشگران خدمت رسانی خواهند کرد. 

او در توضیح «کانتر استقبال» هم گفت: این طرح در یازده ورودی مبادی جاده ای، ریلی و هوایی اجرا می شود. البته در مبادی جاده ای در کنار این کانترها، خدمات و فضایی برای نیروهای اورژانس و پلیس راهور هم تعبیه شده است. البته به جز یازده کانتر، ۱۰۰ ایستگاه اطلاع رسانی در سطح شهر که صد هزار نسخه نقشه تهران با کاغذ سنگی میان آنها توزیع شده، آماده خدمت رسانی به گردشگران است. 

سیف با اشاره به تبلیغات محیطی نوروز اظهار کرد: با مذاکره با سازمان زیباسازی، از ابتدای نوروز تعدادی از بیلبوردها و عرشه پل ها قرار است به معرفی ۳۰ مقصد گردشگری اختصاص پیدا کند. البته امیدواریم از سال آینده این اتفاق پیش از تعطیلات نوروز رخ دهد.

    رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران با اشاره به اسکان گردشگران در ایام نوروز گفت: در سال های گذشته شهرداری در سوله های بحران اسکان دایم قرار میداد و اتحادیه هتل داران نسبت به این موضوع انتقاد کردند. اما از سال گذشته بوستان های مختلفی برای اسکان موقت آنها آماده شد. امسال هم بوستان هایی مانند مسافر در اتوبان بابایی، چیتگر، سرخه حصار، مسافر واقع در بزرگراه امام رضا و بوستان ولایت آماده میزبانی گردشگران است.

 به گفته سیف، تهران صرفا یک شهر سیاسی نیست و می تواند پایگاه گردشگری خوبی باشد. در پرداختن به فرصت های تهران غفلت شده است و باید غبار سیاسی را از تهران پاک کنیم.  
رئیس ستاد گردشگری تهران با بیان اینکه قرار است ١٧ شهر تجربیات و گردشگران را تبادل کنند، گفت: از سال گذشته با شهرهای اطراف تهران برأی تبادل گردشگر و تجربیات مذاکره کردیم. مثلا با قزوین تفاهم نامه امضا کردیم و قرار است أین کار ادامه داشته باشد. 

او در پاسخ به این پرسش که چرا اتوبوس ها فقط در ایام نوروز هستند توضیح داد: اتوبوس هایی که در چند سال گذشته به تهران وارد شد، استانداردهای زیست محیطی نداشت و حتی نتوانستند پلاک دریافت کنند. إز طرف دیگر اتوبوس های دو طبقه بدون سقف مجوز تردد در تهران ندارند. امسال سعی کردیم با همه نهادها مذاکره کنیم که أین طرح محدود به نوروز نباشد و پیش بینی مان این است روزهای جمعه اتوبوس های گردشگری در سطح شهر حرکت کنند. 

کد خبر 434449

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha