همشهری آنلاین: رئیس دانشگاه آزاد از بخشش تمامی جریمه‌های وقفه تحصیلی دانشجویان این دانشگاه از سال ۹۸ خبر داد.

دانشگاه آزاد

به گزارش ایسنا، محمد مهدی طهرانچی در سومین همایش نظریه‌پردازی نقد و مناظره، با اعلام این خبر گفت: میزان جریمه‌های وقفه تحصیلی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی حدود یکهزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بود که تمامی این مبلغ بخشیده می‌شود و دانشجویان از سال آینده بدون پرداخت جریمه می‌توانند تحصیل خود را ادامه دهند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این باره توضیح داد: وقفه‌ای برای تحصیل دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی اتفاق افتاده بود و دانشجویان برای ادامه تحصیل مجبور بودند بخشی از شهریه ثابت ترم‌ها را به دانشگاه پرداخت کنند که بر اساس تصمیم جدید، جریمه‌های این دانشجویان که به دلیل عدم مراجعه به دانشگاه اتفاق افتاده است بخشیده می‌شود. چراکه این جریمه‌ها برای دانشجویان به چندین میلیون تومان می‌رسید که تمامی آن بخشیده شد و دانشجویانی که از سال آینده برای تحصیل مراجعه کنند تمامی جرایم آنها بخشیده می‌شود.

 وی در ارائه گزارشی از وضعیت بودجه دانشگاه در سال ۹۸، اظهار داشت: برای دوره ۵ ماهه مالی پیش رو، تصمیمات جدیدی اتخاذ شد؛  از جمله اینکه منابع مالی دانشگاه که به صورت سپرده در بانک‌ها قرار داشت دیگر اجازه فعالیت به شکل سپرده‌گذاری که یک کار منفعلانه است ندارد و باید پشتوانه‌ای در بانک‌های قرض‌الحسنه برای ارائه تسهیلات به دانشجویان قرار داده شود.

وی در خصوص افزایش حقوق کارکنان دانشگاه آزاد نیز گفت: حقوق کارکنان دانشگاه آزاد نیز همانند تصمیم مصوب مجلس تا حدود ۴۰۰ هزار تومان افزایش خواهد یافت و برای اعضای هیئت علمی نیز افزایش صفر تا ۱۰ درصدی اعمال می‌شود.

کد خبر 434405
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha