همشهری آنلاین: شماری از فوتبالیست‌های زن عضو تیم ملی فوتبال آمریکا علیه فدراسیون فوتبال این کشور به دادگاه شکایت کرده‌اند.

تيم ملي فوتبال زنان آمريكا

 زنان فوتبالیست، فدراسیون فوتبال آمریکا را متهم می‌کنند که کم‌تر از بازیکنان مرد به آنها دستمزد پرداخت کرده‌ است.

تعدادی از مشهورترین بازیکنان عضو تیم ملی فوتبال زنان آمریکا روز جمعه ۸ مارس / ۱۷ اسفند، روز جهانی زنان،   به دلیل تبعیض جنسیتی، علیه فدراسیون فوتبال آمریکا به دادگاه فدرال لس‌آنجلس شکایت کردند.

آنها فدراسیون فوتبال آمریکا را متهم می‌کنند که نسبت به آنان در عرصه‌های گوناگون آموزش، سفر و همچنین شرایط بازی در مقایسه با بازیکنان مرد تبعیض قائل شده است.

فوتبالیست‌های زن آمریکایی شکایت خود را حدود سه سال پیش به "کمیسیون فرصت‌های شغلی برابر" در آمریکا تسلیم کرده بودند.

گفتنی است که زنان فوتبالیست‌ آمریکایی جزو برترین‌ها در سطح جهان هستند و تا به حال در جام جهانی و مسابقات المپیک بارها قهرمان شده‌اند.

بازیکنان تیم ملی فوتبال آمریکا اکنون شاکی هستند که با وجود موفقیتشان در مسابقات جهانی دستمزدهایی بسیار کمتر از همتایان خود در تیم مردان دریافت کرده‌اند.

مگان رپینو و آلکس مورگان، فوتبالیست‌های مشهور از جمله شاکیانی هستند که درخواست غرامت کرده‌اند. این فوتبالیست‌ها می‌گویند با وجود این که بهتر از بازیکنان مرد در میدان بازی درخشیده‌اند، در سال‌های گذشته بسیار کم دستمزد دریافت کرده‌اند.

فدراسیون فوتبال آمریکا درباره شکایت اعضای تیم ملی فوتبال زنان آمریکا تا کنون واکنشی نشان نداده است.

شکایت فوتبالیست‌ها سه ماه پیش از برگزاری مسابقات جهانی فوتبال زنان در فرانسه اتفاق افتاده است. قرار است فوتبالیست‌های آمریکایی در مسابقات جهانی فوتبال زنان از عنوان قهرمانی جام جهانی خود دفاع کنند.

کد خبر 434247

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha