همشهری آنلاین: یک مقام ارشد چین گفت که کشورش و آمریکا شبانه روز تلاش می‌کنند تا به توافق تجاری دست یابند که با منافع هر دو طرف و خواست جهانی از جمله حذف تعرفه‌های تلافی جویانه مطابقت داشته باشد.

وانگ شوون

 به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز به نقل از «وانگ شوون» معاون بازرگانی چین که در حاشیه اجلاس سالانه مجلس این کشور در یک کنفرانس خبری سخن گفته بود، اعلام کرد که به مذاکرات چین و آمریکا خوشبین است اما ساز و کار تجاری به دست آمده باید برابر و عادلانه باشد.

در ادامه این خبر آمده است، دولت های این دو اقتصاد بزرگ دنیا، ماه هاست در جنگ تجاری رو به گسترشی درگیر شده اند زیرا واشنگتن در راستای رفع نگرانی های طولانی مدت خود درباره اقدامات و سیاست های یارانه های صنعتی چین، انتقال فناوری، دسترسی به بازار و حقوق مالکیت معنوی، پکن را تحت فشار قرار داده است.

پیشرفت در مذاکرات دو کشور، کاخ سفید را بر آن داشت تا افزایش نامحدود در تعرفه های ۲۰۰ میلیارد دلاری که قرار بود دوم مارس مصادف با ۱۱ اسفند ماه جاری بر کالاهای چین اعمال شود را به تعویق انداخت.

وانگ گفت، اعمال تعرفه بر کالاهای یکدیگر نتیجه بدی برای کارگران، کشاورزان، صادرکنندگان و تولید کنندگان در پی داشت؛ باعث سلب اعتماد سرمایه گذاران و تاخیر در تصمیم گیری شرکت ها شده است.

وی افزود: «در حال حاضر تیم های اقتصادی و تجاری دو طرف برای برقراری ارتباط و مذاکره در راستای رسیدن به توافقی مطابق اصول و قواعدی که درباره آن تصمیم گرفته بودند تلاش می کنند.»

به گفته وانگ، این تلاش ها در راستای حذف تمام تعرفه های اعمال شده بر یکدیگر است تا روابط تجاری دو جانبه بین چین و ایالات متحده به حالت عادی بازگردد؛ تیم مذاکراتی هر دو طرف شبانه روز تلاش می کنند تا به توافقی متناسب با منافع دو کشور دست یابند.

هنوز هم مشخص نیست که مقامات ارشد دو کشور چه زمان و کجا با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

کد خبر 434150

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha