شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: یک مجله آلمانی به نقل از یکی از وزرای این کشور نوشت، برلین حزب‌الله را در لیست سازمان‌های تروریستی قرار نخواهد داد.

حزب الله لبنان

به گزارش ایسنا، مجله آلمانی "اشپیگل" به نقل از نیلز اینان، وزیر مشاور آلمان از حزب سوسیال دموکرات این کشور نوشت، برلین هرگز پا جای پای لندن نخواهد گذاشت و حزب الله لبنان را سازمانی تروریستی اعلام نخواهد کرد.

وزیر مشاور آلمان پس از سفری که به لبنان داشت، اظهار کرد: حزب‌الله همچنان تشکل اصلی و مهمی در جامعه لبنان است و در واقع اتحادیه اروپا شاخه نظامی این حزب را در لیست گروه‌های ممنوعه سال ۲۰۱۳ قرار داده است.

اینان در ادامه با اشاره به این‌که تصمیم انگلیس هرگز تاثیر مستقیمی بر موضعگیری آلمان یا اتحادیه اروپا نخواهد داشت، گفت: آلمان به ثبات لبنان اهمیت می‌دهد.

او انتقادهای آمریکا از کشورش درباره این‌که برلین اقدام قابل ذکری برای مقابله با نفوذ ایران در منطقه انجام نمی‌دهد را رد کرده و گفت: سیاست خارجه برلین بر رایزنی برای دستیابی به راه‌حل‌هایی سیاسی حتی برای دشوارترین موضعگیری‌ها باقی خواهد ماند.

انگلیس ماه گذشته میلادی اعلام کرد که شاخه‌ سیاسی و نظامی حزب الله را به دلیل بر هم زدن امنیت و ثبات خاورمیانه تحریم خواهد کرد.

عربستان، آمریکا و رژیم صهیونیستی کشورهای هم‌پیمان خود را برای تحریم کامل حزب‌الله تحت فشار گذاشته‌اند.

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان پیشتر گفته بود، احتمالا کشورهای دیگری از انگلیس دنباله‌روی می‌کنند.

کد خبر 434088

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha