همشهری آنلاین: سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب الله لبنان تاکید کرد که مقاومت در لبنان فقط با حمایت‌های ایران نبوده بلکه مردم لبنان نیز کمک‌های قابل توجهی به آن می‌کنند.

سيد حسن نصرالله

به گزارش ایرنا، سید حسن نصرالله که در حسینیه امام حسن مجتبی (ع) در منطقه ضاحیه بیروت به مناسبت سی امین سالروز تأسیس هیات حمایت از مقاومت اسلامی سخن می گفت، افزود، برخی فکر می کنند که مقاومت با حمایت دوستانی مانند ایران پایدار مانده و کمک های سایر دوستان و ملت لبنان را به مقاومت نادیده می گیرند به خصوص کسانی را که هر روز صبح در صندوق مقاومت پول می گذارند درموسسه های مالی و به صورت ماهانه به مقاومت کمک می کنند. این مبالغ به نظر می رسد که کم است ولی در نهایت مانند قطره رودخانه بزرگی راتشکیل می دهد. حتی درمرحله ای که مقاومت خیلی پول داشت، حمایت های مالی وانسانی مردم متوقف نشد و آنان از جان خود و فرزندانشان هم می گذشتند.

دبیرکل جنبش حزب الله لبنان با تشکر از نسل اولی که هیات مزبور را ایجاد و آن را سازمان داد، روز جهانی زن را به خواهران حاضر در جلسه تبریک گفت.

نصر الله که سخنرانی اش به صورت ویدئو کنفرانس و همزمان در برخی سالن های اجتماعات شهرهای بعبلک، حناویه، النبطیه و الهرمل و شبکه های تلویزیونی المنار و العهد پخش می شود، به موضوع تحریم های انگلیس و قرار دادن جناح سیاسی حزب الله در فهرست تروریسم پرداخت و گفت: آمریکا طرح های بزرگی برای پایان دادن به مقاومت در سال ۲۰۰۶ داشت و استواری مقاومت؛ سوریه و ایران این طرح ها را باشکست مواجه کرد.

  • ترامپ به دنبال معامله قرن و پایان مقاومت است

وی ادامه داد: سال ۲۰۱۱ طرح ضربه زدن به مقاومت شروع شد و بازگرداندن داعش به عراق و ادامه فشار به لبنان و فلسطین و یمن صورت گرفت. این همه طرح های امریکا و اسراییل بود وکشورهای منطقه ابزاری برای اجرای این طرح ها بودند.

نصرالله گفت:اعضای مقاومت جلو این طرح ها ایستادند و در عراق مقاومت کردند و در یمن هم استوار ماندند و جمهوری اسلامی ایران هم جلو این طرح ها ایستاد. چیزی که ترامپ می خواهد معامله قرن وپایان دادن به مقاومت است. اسراییل همیشه می گوید که ایران تهدیدی برای حیات آن است. هنگامی که ما را در فهرست گروه های تروریستی قرار می دهند به خاطر آن است که ما آنها را شکست دادیم چون قوی هستیم و از ملت خودمان دفاع می کنیم و این تحریم ها در نتیجه ضعف نیست بلکه ناشی از قدرت ما است.

  • دشمنان مقاومت از شروع جنگ دیگر عاجز هستند

دبیرکل حزب الله لبنان اظهار داشت: امروز دشمنان مقاومت از شروع یک جنگ دیگری عاجر هستند. بعد از سال ۲۰۰۰ در منطقه شکست خوردند. اسراییل نمی تواند جنگ جدیدی را شروع کند زیرا نیروی زمینی اسراییل آماده نیست. آنان حتی برای مقابله، سامانه های پدافندی جدید از امریکا آوردند به طوریکه به سامانه های پدافندی خود اعتماد ندارند.

  • باید با تحریم مانند جنگ مقابله کنیم

به گفته وی، باید با این تحریم ها مانند جنگ نظامی برخورد کرد باید با آن مقابله کنیم. این بخشی از جنگ است و در نتیجه جنگی است که علیه ما شروع شده است. امروزامریکا از شورای امنیت خواست که تحریم ها علیه ایران را بیشتر کند و این چیزی است که نتوانستند از طریق جنگ نظامی بدست بیاورند و می خواهند با جنگ اقتصادی بگیرند و با محاصره مردم فلسطین درکرانه باختری و مردم یمن به دنبال فشار با هدف تسلیم هستند.

نصرالله اظهار داشت: هر کسی که به این حرکت تاریخی مقاومت وصل می شود، تحت فشار قرار می گیرد چون خواست آنها گرسنه نگهداشتن ما است. فکر می کنند که می توانند با فشار اقتصادی با ما بجنگند. شاید با بعضی از سختی ها مواجه شویم اما باید قوی باشیم. مقاومت قوی و هماهنگ خواهد بود و به این اطمینان داشته باشید که می توانیم با این فشارها مقابله کنیم.

  • کسی منتظر مرگ مقاومت نباشد چون پایان آن ناامیدی است

وی ادامه داد: هنگامی که در جنگ سال ۲۰۰۶ می جنگیدیم بعضی ها منتظر مرگ ما بودند و ناامید شدند و هنگامی که رفتیم به سوریه بعضی ها در جهان و بعضی ها درلبنان منتظر مرگ ما و شکستمان بودند ولی در نهایت پیروز شدیم. کسانی که منتظر مرگ ما بودید، ناامیدخواهید شد. مقاومت نه تنها ضعیف نمی شود بلکه پیروزی های آن بیشتر خواهد شد و این را به روزهای آینده می سپاریم.

وی با اشاره به جمع آوری ۲ میلیون دلار کمک از سوی مردم لبنان به یمن با وجود شرایط سختی اقتصادی اظهار داشت: مقاومت به این پشتیبانی نیازمند است.

  • اگر با فساد مقابله نشود همه دستاوردها از بین می رود

نصرالله با بیان اینکه حزب الله در انتخابات پارلمانی برنامه سیاسی خود را اعلام کرده و گفتیم که برنامه اساسی ما مبارزه با فساد اداری و مالی خواهد بود، یادآورشد : ما ازسال ۲۰۱۸ مقابل مسوولیت جدیدی هستیم وآن مبارزه با فساد است و در این نبرد اگر دخالت نمی کردیم همه دستاورهای مقاومت از بین می رفت و این را ما احساس کردیم.

  • مبارزه با فساد واجب است/ اهمیت مبارزه با فساد کمتر از مواجهه با اسراییل نیست

نصرالله افزود: ما جزیی از این کشور هستیم و همه چیز خود را برای حمایت و حفاظت از کشور تقدیم کرده ایم و این هدف اساسی ما بوده و است. ما در ارتباط با مبارزه با فساد هنگام انتخابات پارلمانی صحبت کردیم. ما در یک نبرد واجب هستیم که اهمیت آن کمتر از مواجهه با اسراییل نیست و این را همه مردم لبنان بدانند.

وی ادامه داد: بعضی ها می گویند که چرا حزب الله الان وارد این موضوع شده است. ما در گذشته اعلام کردیم که یک نبرد بزرگ تر در پیش داریم و این تهدیدی وجودی برای لبنان است.

دبیر کل حزب الله تاکید کرد: بعضی ها می گویند که هدف حزب الله از این اقدامات جلب رای مردم است و در پاسخ به این افراد می گویم که ما به آن نیاز نداریم و مبارزه با فساد شاید از رای مردم و حضور ما بکاهد ولی ما با این قضیه مثل مقاومت رفتار می کنیم و به فکر رای خودمان نیستم تا رای ما بیشتر یا کمتر شود و اگر هدف ما انتقام سیاسی بود به دنبال تشکیل دولت واحد با حضور همه گروه ها و جریان ها نبودیم.

نصرالله تصریح کرد: هدف ما متوقف کردن فساد اداری و مالی است. عزم ما در این نبرد و مبارزه با فساد و از بین رفتن منابع مالی، جزم است و این نبرد بلند مدت است. ما می خواهیم به هدف خود برسیم و این یک امر رسانه ای نیست و ما می خواهیم اموال از بین رفته را به دولت بازگردانیم. برای ما هدف مهم است نه دستاورد سیاسی و ما در یک رقابت با دیگران نیستیم و قبول نمی کنیم که وارد یک رقابت در ارتباط با این موضوع شویم و هر کسی می تواند مستندات در این زمینه را به دادگاه ببرد، ما از او حمایت می کنیم و هر کسی که وارد این نبرد بشود ما خودمان را سرباز او می دانیم واین را با همه اخلاص می گوییم.

  • مبارزه با فساد باید یک نبرد ملی باشد

وی ادامه داد: فراکسیون حزب الله در پارلمان پیشنهادهایی را در پارلمان ارایه داد و همزمان افراد دیگری نیز این پیشنهادها را ارایه دادند و ما آنها را تایید می کنیم. ما نمی خواهیم تنهایی در ابتدای این نبرد باشیم و می خواهیم آن را به یک نبرد ملی تبدیل کنیم.

دبیرکل حزب الله تاکید کرد، ما از روز اول خواستیم که همه لبنانی های در کنار ما باشند و همه باید در این ارتباط مشارکت کنند و این شامل همگان به خصوص کارشناسان اقتصادی و موسسه های دولتی می شود.
نصرالله ادامه داد: ما حاضر هستیم که هر نوع همکاری در این ارتباط داشته باشیم و دوست نداریم در این نبرد تنها باشیم و نمی ترسیم که تنها باشیم و درست آن است که یک نبرد همگانی باشد و طایفه ای و حزبی باشد.

وی افزود: فاسدها، سارق ها و کسانی که پول ملت را می خورند و هر کسی که پول مردم را خورده است و هر کسی که می خواهد، دزدی کند، علیه ما خواهد ایستاد اما ما پیروز خواهیم شد و آنها هزینه ها را پرداخت خواهند کرد.

  • مبارزه با فساد برای ایران و سوریه نیست

این مقام حزب الله تاکید کرد: به همین دلیل هجمه علیه ما شروع شده است و با هر چیزی که در مقاومت مواجه شدیم الان نیز در مبارزه با فساد با آن مواجه می شویم. در آن زمان به ما می گفتند که شما نمی توانید با اسراییل مواجه شوید و الان هم می گویند که نمی توانید با فساد مبارزه کنید. به ما می گویند که شما برای ایران و سوریه می جنگید ولی ما برای اموال مردم خود می جنگیم و آنها می گویند که انتقام سیاسی می خواهید بگیرد و حجم زیادی از اتهامات را متوجه ما می کنند. حتی برخی در این ارتباط می گویند که اصل حزب الله فساد است و چگونه می خواهد با فساد مبارزه کند.

  • نسل های جدید مقاومت در راه هستند

نصرالله ادامه داد: امروز می خواهم به همگان بگویم که همین منطقی را که در رویارویی های گذشته داشتیم، اکنون نیز داریم. ما در نبرد مقاومت از سال ۱۹۸۲ خسته نشدیم و مقاومت در اوج جوانی خود و اکنون در سن ۳۶ یا ۳۷ سالگی است و تازه الان مقاومت واقعی شروع شده است.
وی افزود: ما شاید پیر بشویم ولی نسل های جدید مقاومت در راه هستند و ما هنوز در نبرد فساد که تازه شروع کرده ایم و هنوز خسته نشده ایم. ما ناامید نخواهیم شد و می دانیم که نبرد سختی داریم ولی به راه خود ادامه خواهیم داد. این مبارزه نیازمند وقت، صبر و مقاومت و استواری نیاز دارد.

  • ما تا آخر در مبارزه با فساد می ایستیم

دبیر کل جنبش حزب الله گفت: هر کسی که در ما اتهامی دیده است، برود به دادگاه شکایت کند و ما اسم کسی را نیاوردیم. اگر کسی اتهامی علیه حزب الله دارد، برود و به دادگاه شکایت کند. الان شما از جنگ داخلی نترسید و می خواهم اعلام کنم به کسانی که گمان می کنند در این نبرد متوقف خواهیم شد. ما تا آخر ادامه نخواهیم داد و اکنون با صدای بلند به آنان می گویم که انتظار هر کاری را از حزب الله در این نبرد داشته باشید چون این نبرد واجب است و بقای دولت، کشور و ملت است و تنها راه نجات دادن آنها از دست دزدان و افراد فاسد است و هر چقدر هم فداکاری ها زیادی باشد ما هستیم و این راه را ادامه خواهیم داد.

  • چشم پوشی حزب الله از مبارزه با فساد به منزله نفاق آن است

سید حسن نصرالله تاکید کرد: مهم ترین قضیه امروز در لبنان موضوع فساد و مبارزه با آن و حساب های مالی دولت لبنان است. اگر حزب الله قبول کند که از همه چیز چشم پوشی کند، حزب منافقی خواهد بود و موضوع حساب های مالی دولت لبنان محور و کلید مبارزه با فساد است.

وی ادامه داد: اولین کسی که به این موضوع پرداخت میشل عون رئیس جمهوری بود قبل از این که به این سمت برسد. کاری که در هفته گذشته ما انجام دادیم این است که روی این موضوع تمرکز کردیم و آن را به دادگاه بردیم و در پارلمان و رسانه ها درباره آن صحبت کردیم. اگر دیوان محاسبات این پرونده را به پارلمان و دادگاه بیاورد، این هدف ماست. این شروع درست ما بود. از سال ۲۰۱۷ که در این موضوع صحبت کردیم

و چند وزیر دارایی عوض شدند، کسی به خود نگرفت الا یک نفر و ما این موضوع را به دادگاه خواهیم گفت.
دبیر کل حزب الله لبنان خاطر نشان کرد: پرونده دوم در ارتباط با امور مالی لبنان نیز موضوع قرض گرفتن بی مورد است. برخی در لبنان با برخی طرف های بین المللی برای گرفتن قرض با ارقامی مانند ۴۰۰ میلیارد دلار مذاکره می کنند و هزینه کردهای این قرض نیز بی مورد است و به برخی از وزرا گفته می شود که بیایید این قرض را بگیرید، می گویند نمی خواهیم ولی می گویند به زور باید بگیرید.

  • هر چیز که لبنان را تهدید کند ما در خط مبارزه با آن هستیم

نصرالله ادامه داد: رییس پارلمان هم گفت که علیه این موضوع ایستادگی کرده است. ما نتیجه های مهمی را تا الان گرفته ایم و یک اجماع ملی در موضوع مبارزه با فساد در لبنان ایجاد شده است و این نتیجه وارد شدن حزب الله به این قضیه بوده است. هر چیزی که وجود لبنان را تهدید کند ما در خط مقدم مبارزه با آن خواهیم بود. سومین دستاورد این بود که پارلمان گفته است که ما برنامه و بودجه می خواهیم و نمی شود همینطور دولت کار کرده و هزینه کند.

  • وزرا و احزاب با فساد مبازره کنند

وی افزود: دولت قول داده است که در این ارتباط برنامه برای خود به پارلمان ارایه دهد و این یک دستاورد بزرگ است و دستاوردی است که موجب می شود تا صرف هزینه ها در مسیر درست قرار گرفته است و با این اقدام هزینه میلیارد دلار در مسیر درست قرار می دهد. هر وزیر در وزارتخانه خود با فساد مبارزه کند و هر حزب هم که در دولت وزیر دارد، باید تصمیم بگیرد که با فساد مبارزه کند

کد خبر 434070

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha