همشهری آنلاین: استاندار خراسان رضوی گفت: مکان فرودگاه به دلیل نزدیکی به شهر مزاحمت‌هایی را برای مردم فراهم کرده است و نیازمند تغییر مکان و ایجاد شرایط بهتر است.

‌تغییر مکان فرودگاه بین‌المللی مشهد در دست بررسی است

‌به گزارش ایسنا علی‌رضا رزم حسینی در نشست با سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری اظهار کرد: سه وزارت‌خانه صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منبع خلق ثروت در اقتصاد ایران هستند و سایر وزارت‌خانه‌ها و دستگاه‌ها همچون شهرداری نقش پشتیبانی دارند.

وی گفت: امروز ‌سومین صنعت پول‌ساز در دنیا گردشگری است و با کمترین هزینه در ایجاد شغل بیشترین درآمد را کسب می‌کند. ‌ایران در منطقه خارمیانه به جز ترکیه، چهارمین کشور در زمینه گردشگری است.  

وی افزود: من به موضوع گردشگری واقف هستم و بسیار علاقه‌مند به فعالیت در حوزه هستم، زیرا استان خراسان رضوی دارای پتانسیل‌های فراوانی در حوزه گردشگری است. هفته آینده معاونت زیارت در استان منصوب می‌شود و وظیفه رسیدگی بر این حوزه را بر عهده خواهد داشت و تمام مشکلات متاثر از دیوان‌سالاری را حل خواهد کرد.

استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در اقتصاد کشور ‌واقعیت و مصیبتی به نام بروکراسی اداری و تمرکزگرایی وجود دارد، باور من این است که بخش خصوصی مجاهد اقتصادی است و در حال آغاز این نهضت در استان هستیم، فضا باید به گونه‌ای باشد که دستگاه قضا و حکومت  به سمت حمایت از سرمایه داران و بخش خصوصی بروند.

رزم‌حسینی با اشاره به شرایط ویژه اقتصادی کشور و تاثیر آن بر عملکرد حوزه اقتصادی، بیان کرد: مزیت استان خراسان در حوزه سلامت است اما چالش‌هایی در این حوزه وجود دارد که به دلیل عدم سازماندهی گردشگران خارجی هزینه‌های گزافی بر بیمارستان‌های استان تحمیل شده است که برای رفع این مشکلات نیازمند هماهنگی‌هایی هستیم که در سطح ملی پیگیر این موضوع هستیم. صنعت گردشگری، صنعتی پول‌ساز است و می‌تواند موجبات آبادانی خراسان را فراهم کند.

وی در رابطه با ایجاد تشکلات مرتبط با حوزه گردشگری اضافه کرد: چرا خود مسئولین تشکلات مرتبط با حوزه خود را ایجاد نمی‌کنند؟ مگر کسی مانع شما می‌شود؟ تصور من این است که دولت در حوزه گردشگری و صنایع دستی دخالت زیادی ندارد؛ به غیر از میراث فرهنگی که پس از تخریب یک بنا در صورت تغییر کاربری هزاران متولی برای آن پیدا می‌شود و مانع تراشی می‌کنند.

استاندار خراسان رضوی در پایان گفت: ایده‌ای در رابطه با فرودگاه بین المللی مشهد وجود دارد که نمی‌دانم با توجه به شرایط اقتصادی تا چه میزان عملیاتی است. مکان فرودگاه به دلیل نزدیکی به شهر مزاحمت‌هایی را برای مردم فراهم کرده است و نیازمند تغییر مکان و ایجاد شرایط بهتر است. الگوهایی وجود دارد که بعدا در جلسه‌ای به مسئولین مربوطه اعلام خواهد شد.

کد خبر 433950

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha