همشهری آنلاین: تیم ملی شطرنج ایران در دومین رقابت خود در مسابقات شطرنج قهرمانی تیمی جهان برای تیم قدرتمند هند به تساوی رسید.

تساوی تیم ملی شطرنج ایران برابر هند در مسابقات جهانی

به گزارش ایرنا از فدراسیون شطرنج، دور دوم مسابقات شطرنج قهرمانی تیمی جهان امروز در آستانه قزاقستان برگزار شد و تیم ملی ایران برابر هند، یکی از تیم های قدرتمند که در رنکینگ فدراسیون جهانی جایگاه چهارم را به خود اختصاص داده است، به تساوی دست یافت.

ایران در دور نخست مسابقات نیز با نتیجه ۲.۵ بر ۱.۵ مغلوب روسیه شده بود و در دور سوم برابر سوئد قرار می گیرد.
ریز نتایج دیدار ایران و هند به شرح زیر است:

- ادهیبان یک – پرهام مقصودلو صفر
-کریشنا ساسیکیران صفر – پویا ایدنی یک
-گانگولی ۰.۵ – محمدامین طباطبایی ۰.۵
-سدورامان ۰.۵ – علیرضا فیروزجا ۰، ۵

دوازدهمین دوره مسابقات شطرنج قهرمانی تیمی جهان (آقایان و بانوان) از ۱۳ تا ۲۴ اسفندماه در آستانه قزاقستان برگزار می شود. در این رقابت ها و در بخش مردان ۱۰ تیم به رقابت با یکدیگر می پردازند.

چین (قهرمان جهان)، آذربایجان (قهرمان اروپا)، ایران (قهرمان آسیا)، آمریکا (دارنده بالاترین میانگین ریتینگ قاره آمریکا)، مصر (دارنده بالاترین میانگین ریتینگ قاره آفریقا، روسیه (براساس نتایج المپیاد ۲۰۱۸)، لهستان (براساس نتایج المپیاد ۲۰۱۸)، انگلیس (براساس نتایج المپیاد ۲۰۱۸)، قزاقستان(کشور میزبان) و هند (تیم منتخب فیده) ۱۰ تیم حاضر در بخش مردان رقابت های تیمی جهان هستند.

لازم به یادآوری است که نخستین دوره مسابقات شطرنج قهرمانی تیمی جهان در سال ۱۹۸۵ برگزار شد. این رقابت ها تا سال ۲۰۰۹ هر چهار سال یکبار برگزار می شد اما از این سال به بعد با تصمیم فیده هر ۲ سال یکبار برگزار می شود.

روسیه با شش بار قهرمانی موفق ترین تیم این مسابقات است. پس از این تیم چین با دو دوره قهرمانی در رده دوم پرافتخارترین تیمها قرار دارد. آمریکا، اوکراین و ارمنستان نیز سابقه یک دوره قهرمانی در این مسابقات را در کارنامه خود دارند.

کد خبر 433915

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha