سه‌شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: دلایل بسیاری برای افزایش قیمت مسکن هم‌چون عدم تخصیص تسهیلات بانکی برای ساخت‌وساز، تصمیم‌گیری‌های غیرکارشناسی در سیاست کلان، سودجویی افراد در این آشفته‌بازار و ... مطرح می‌شود که مدیرعامل بانک مسکن با اشاره به نهایی شدن زنجیره تامین مالی مسکن معتقد است مسکن در سال آینده گران نمی‎شود.

مسکن

به گزارش ایسنا، به مسائلی همچون قیمت مسکن، کیفیت و قیمت مواد خوراکی، نمایشگاه بهاره، کیفیت و میزان تولید خودرو، افزایش هزینه جابجایی مسافر در ایام نوروز، بودن یا نبودن کوپن، دستمزد کارگران، نوسان قیمت دلار و … اختصاص دارد.

یکی از موضوعاتی که همواره در بسته اقتصادی جایگاه ویژه‌ای دارد و عموم خوانندگان اخبار مربوط به آن را پیگیری می‌کنند، حوزه مسکن است؛ در سال‌های اخیر به دلایل مختلف قیمت مسکن رشد قابل توجهی داشته و به‌طور میانگین برای خرید یک واحد آپارتمانی در تهران باید در حدود متری ۱۰ میلیون تومان در نظر گرفت.

این قیمت‌های قابل توجه، خرید مسکن را برای عده‌ای به یک آرزو تبدیل کرده و در این میان، برخی از فعالان صنفی در زمینه ساخت و ساز مسکن، معتقدند گرانی مسکن به دلیل عدم همراهی بانک‌ها و عدم اختصاص وام به این بخش است.

حال با این شرایط، ابوالقاسم رحیمی انارکی- مدیرعامل بانک مسکن - درباره زنجیره تأمین مالی مسکن، با بیان این‌که سال آینده مسکن گران نمی‌شود، اعلام کرد: زنجیره تأمین مالی مسکن تابستان آینده نهایی و اجرا می‌شود که بر اساس آن هزینه‌های ساخت و ساز تا ۳۰ درصد کاهش خواهد یافت.

مدیرعامل بانک مسکن از افزایش ۵۰۰۰ میلیارد تومانی سرمایه بانک مسکن در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه سال آینده خبر داده و اعلام کرد: این ۵,۰۰۰ میلیارد تومان افزایش سرمایه در واقع از بدهی‌های ما برای مسکن مهر کسر می‌شود.

با این شرایط به اعتقاد برخی تحلیلگران، به نظر می‌رسد سرمایه جدیدی برای افزایش حجم تسهیلات مسکن در نظر گرفته نشده و نباید امید داشت که حجم تسهیلات در سال آینده افزایش یابد تا حدودی قیمت مسکن را کاهش دهد.

کد خبر 433800

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha