آیین اختتامیه‌ی ‌ سومین دوره‌ی‌ جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان با معرفی برگزیدگان در سه بخش؛ ساعت ۱۰ فردا، سه شنبه ۱۴ اسفند در باغ کتاب تهران برگزار می‌شود.

فردا، در باغ كتاب تهران

به گزارش دبیرخانه‌ی جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی، جعفر توزنده‌جانی، دبیر علمی این دوره اعلام کرد: پس از بررسی فعالیت ۱۵ هزار باشگاه کتاب‌خوانی در سراسر کشور، از برگزیدگان جام باشگاه‌ها و برندگان مسابقه‌های بهترین فیلم موبایلی و بهترین نامه به نویسنده طی آیینی تقدیر می‌شود و جوایزی به آن‌ها اهدا خواهد شد.

بنا به این گزارش، سه‌شنبه صبح، کودکان و نوجوانان دوستدار کتاب فرصت دارند با نویسندگانی هم‌چون احمد اکبرپور و سوسن طاقدیس دیدار کنند. به گفته‌ی‌ توزنده‌جانی، در این دوره‌ی جام باشگاه‌ها، کتاب‌های این دو تن بیش‌تر خوانده شده و قرار است این دو نویسنده، در بخشی از برنامه، به پرسش‌های علاقه‌مندان پاسخ دهند.

توزنده‌جانی درباره‌ی روال کاری این باشگاه‌ها گفت: «در این باشگاه‌ها ۱۲ تا ۱۵ نفر از کودکان و نوجوانان خوانش کتاب‌های کودک و نوجوان را آغاز می‌کنند و یک تسهیل‌گر در کنار آن‌ها قرار می‌گیرد. ضمن برگزاری جلسات بررسی کتاب‌خوانی، ‌ ساخت یک فیلم و نوشتن نامه به نویسندگان بخشی از فعالیت این اعضاست.»

او از رشد و موفقیت جام باشگاه‌ها طی سه‌سال گذشته خبر داد و گفت: «در نخستین سال فعالیت این باشگاه‌ها تنها ۱۷ شهر با هزار باشگاه در طرح مشارکت کردند. سال ۹۶ شاهد راه‌اندازی ۳ هزار باشگاه جدید بودیم و حالا در پایان سال ۹۷ می‌توانیم از فعالیت ۱۵ هزار باشگاه در سراسر کشور خبر بدهیم.»

به گفته‌ی توزنده‌جانی: «در بخش جنبی این رویداد نیز، ۳۰ نامه از نامه‌هایی که  کودکان و نوجوانان برای نویسندگان نوشته‌اند به نمایش در می‌آید.»

کد خبر 433683

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha