مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران اعلام کرد: مراکز معاینه فنی در ایام نوروز به جز روزهای تعطیل اول و سیزدهم فروردین، به صورت نوبتی دایر است و در سایر روزهای عادی طبق ساعات اداری در صبح و عصر فعالیت خواهد داشت.

معاينه فني

به گزارش ایرنا، سید نواب حسینی منش در نشست خبری با محوریت کنترل ایمنی خودرو قبل از سفرهای نوروزی اظهار داشت: اعمال معاینه فنی برای خودروهای تولید داخلی از سال ۹۳ و قبل از آن و برای تولید خارج نیز از سال ۲۰۱۴ و قبل از آن از ابتدای سال ۹۸ صورت خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: مراکز معاینه فنی طبق ساعت عادی تا ۲۹ اسفند ماه دایر بوده و معاینه و برگه معاینه برای خودروها صادر خواهند کرد.

مدیر عامل ستاد معاینه فنی با بیان اینکه هم اکنون ۵۴ خط برای معاینه فنی خودروها در سطح پایتخت فعال است گفت: اکنون ۱۶ مرکز و ۸ خط سیار در پایتخت خدمات دهی دارند که این میزان نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه ظرفیت خدمات رسانی در این خطوط در سال ۳ میلیون خودرو است خاطر نشان کرد: روزانه ۷ هزار و ۵۰۰ مراجعه کننده بدون صف از خدمات این مراکز بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران گفت: اخذ معاینه فنی برای تردد خودروهای مشمول تولید داخل و خارج با عمر بیش از چهار سال در سطح پایتخت از ابتدای سال آینده اجباری بوده و در صورت بی توجهی جریمه‌های روزانه برای مالکان لحاظ خواهد شد. جریمه برای خودروهای فاقد معاینه فنی نیز در روز ۵۰ هزار تومان اعمال خواهد شد.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی تصریح کرد: امسال برچسب معاینه فنی بر روی شیشه خودروها حذف شده و برگه معاینه فنی به مالکان خودرو ارائه شده چرا که در این طرح پلاک خودرو مهم تلقی می‌شود.
حسینی منش تصریح کرد: با اجرای طرح دریافت معاینه فنی در سالجاری ۳ میلیون ۶۰۰ هزار خودرو در سطح شهر و مبادی ورودی پایتخت توسط عوامل و دوربین‌ها جریمه شدند. وی با بیان اینکه میزان جریمه‌ها حدود ۲۰۰ میلیارد تومان می‌رسد، ادامه داد: ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار خودرو قبل سوم آذر (مرحله اول) و مابقی تا روز گذشته (مرحله دوم طرح) جریمه شدند.

وی همچنین اظهارداشت: خوشبختانه با اجرای طرح «کاهش» شاهد کاهش آلودگی هوا در تهران بودیم چون برخی‌ها عنوان کردند که این مسئله به دلیل شرایط جوی و باد و باران زیاد بوده است، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که توانستیم در رقیق سازی آلاینده‌ها نقش مهمی داشته باشیم.

حسینی منش با بیان اینکه بارش‌ها بر روی ذرات معلق تأثیر کمی داشته و وجود باد می‌تواند به کاهش آلودگی تأثیرگذار باشد گفت: امسال وزش باد نسبت به سال گذشته کمتر بوده است.
حسینی منش افزود: امسال یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو در سطح کشور به ۵۴ خط مراکز فنی تهران مراجعه داشته که این میزان نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد رشد داشته است. وی تصریح کرد که از این میزان خودرو یونیک ۳۵۰ هزار آن در آزمایش‌های آلایندگی رد شدند. مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران گفت: نگهداشت، نظارت و خودرو ساز سه عامل مهم برای کاهش آلودگی هستند.

کد خبر 433657

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha