دوشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: پلیس فیلیپین بیش از ۱۵۰۰ لاک‌پشت زنده را در چهار چمدان رهاشده در فرودگاهی در مانیل کشف کرد.

لاك پشت در چمدان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، ماموران گمرک فرودگاهی در پایتخت فیلیپین به چهار چمدان رهاشده مشکوک شدند و با حضور پلیس در آنها را باز کردند. داخل چمدان‌ها ۱۵۲۹ لاک‌پشت از گونه‌های کمیاب و محافظت‌شده بود که روی لاک هر کدام آنها چسب‌های پهن نواری زده شده بود. تمام لاک‌پشت‌ها تا تعیین تکلیف نهایی به منطقه‌ای امن منتقل شدند.

ماموران پس از بررسی مورد عجیب لاک‌پشت‌ها به این نتیجه رسیدند که یک شهروند فیلیپینی چهار چمدان پر از لاک‌پشت را از سفر هنگ‌کنگ همراه خود آورده و بدون تلاش برای بیرون بردن از فرودگاه بین‌المللی نینوی آکینو، چمدان‌ها را در محوطه فرودگاه مانیل رها کرده است. گفته می‌شود ارزش این لاک‌پشت‌ها حدود ۴.۵ میلیون پزو (تقریبا ۸۰ هزار دلار) برآورد شده است.

در بخش‌هایی از قاره آسیا علاقه‌ای خاص به لاک‌پشت به عنوان یک حیوان خارجی وجود دارد و در چند کشور آسیایی از گوشت و دیگر بخش‌های بدن این حیوان در طب سنتی استفاده می‌شود. فیلیپین قوانین سفت و سخت درباره قاچاق حیوان دارد و اگر صاحب چمدان‌های پر از لاک‌پشت پیدا شود، حکمی به اندازه دو سال زندان و ۲۰۰ هزار دلار جریمه مالی در انتظارش خواهد بود.

فیلیپین یکی از کشورهای قاچاق‌خیز به ویژه قاچاق حیات وحش در منطقه جنوب‌شرقی آسیاست. فقط در سال ۲۰۱۸ بیش از ۵۶۰ گونه انواع حیوان در معرض خطر و محافظت‌شده در مرزهای ورودی این کشور کشف و ضبط شده است. ۲۵۰ مارمولک خانگی، ۲۵۴ قطعه مرجان و انواع خزندگان در سال گذشته و ۶۳ ایگوانا و دیگر جانوران در سال ۲۰۱۹ از جمله کشف‌ها بوده است.

کد خبر 433618

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha