دوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۴
۰ نفر

نمایش «پرواز کبک‌ها» نوشته‌ی داود کیانیان، به کارگردانی حمید کیانیان و با حضور جمعی از توان‌یابان جسمی حرکتی کودک، نوجوان و بزرگ‌سال از پنجم اسفند در تالار هنر روی صحنه رفته است.

پرواز كبك‌ها در تالار هنر

این نمایش کاری از مؤسسهی خیریهی توانمندسازی «باران» است که از ۱۱سال پیش با مدیریت حمید کیانیان در مشهد فعالیت میکند و تاکنون اجراهای گوناگونی را در کشور روی صحنه برده است. گفتنی است پرواز کبکها تا۲۰ اسفند ساعت ۱۹و۲۰دقیقه در تالار هنر بهروی صحنه میرود.

نمایش «پرواز کبکها» تازهترین فعالیت این گروه است که سال گذشته در بیست و چهارمین جشنوارهی بینالمللی تئاتر کودک و نوجوان همدان روی صحنه رفت و بهعنوان اثر برگزیده در بخش آموزشی این جشنواره انتخاب شد. این نمایش دربارهی فاصلهای است که این روزها بهواسطهی فضای مجازی، میان فرزندان و پدر و مادرهایشان ایجاد شده و نگاهی به بازی نهنگ آبی دارد.

رضا کیانیان نیز بهعنوان مشاور هنری با اجرای این نمایش همکاری دارد. حمید کیانیان با همراهی اعضای این گروه هنری تاکنون ۵۵۶ اجرا در ۳۱ شهر کشور به روی صحنه برده و رکورددار اجرای نمایش توسط توانیابان است. از مهمترین اهداف این گروه، انگیزه بخشی به معلولان جسمی و حرکتی است تا بتوانند در فضای عمومی جامعه حضور داشته باشند و شجاعت و جسارت انجام امور روزمرهی خود را به دست آورند.

حمید کیانیان، بنیانگذار مؤسسهی خیریهی باران و طراح و کارگردان این نمایش در یادداشتی کوتاه دربارهی اجرای این اثر نمایشی نوشته است:«هنر همواره در خدمت اهداف انسانی بوده و اگر در مواردی این قانون نانوشته به اسباب گوناگون و فرصتطلبانه، دور زده شده است، حتماً و مطمئناً نقض و غرضی اتفاق افتاده که تقصیرش به گردن هنر نیست. ما در این اثر هنری که توسط معلولان عزیزمان اجرا میشود، قصد آن را داریم که به کمک هنر، خطرها و چالشهای فضای مجازی را بررسی و راههای بازگشت نوجوانان عزیز را به دنیای واقعی بازگو کنیم. چراکه زندگی در واقعیت جریان دارد و نه در گوشیها و تبلتها.


عکس: سایت ایران تئاتر

کد خبر 433531

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha