همشهری آنلاین: جشنواره نیرو و رسانه با اعلام نتایج نهایی داوری آثار ارسالی با تقدیر وزیر نیرو از برگزیدگان به کار خود پایان داد.

جشنواره نیرو و رسانه

بر اساس اعلام هیئت داوران نخستین جشنواره نیرو و رسانه، در بخش مصاحبه، اثر محسن فغفوری از نشریه تازه‌های انرژی با عنوان «مغز تمدن مدرن با برق کار می‌کند» توانست رتبه نخست این بخش را از آن خود کند. هم‌چنین در این بخش اثر ارسالی اسماعیل داودی از خبرگزاری ایرنا با عنوان «تأسیسات آب و برق پایتخت چقدر در برابر زلزله مقاوم است» و نیز اثر ارسالی سحر بابایی از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با عنوان «مأموریت غیرممکن: نجات از کم آبی» توانسته‌اند رتبه‌های دوم و سوم بخش مصاحبه جشنواره نیرو و رسانه را کسب کنند.

هم‌چنین گزارش «پایان آب در نصف ایران» اثر سهیلا روزبان از روزنامه شهروند توانسته است رتبه نخست بخش گزارش جشنواره را از آن خود کند. در این بخش گزارش «انتقال، آب نو به باغات پسته رفسنجان» اثر لیلا مرگن از روزنامه شرق و همچنین گزارش «قنات"سفیدآب"دست دعا در ابروها فرو برده است» اثر عبدالمجید رفیعی بزرگی از ماهنامه بهشت پنهان نیز توانسته‌اند به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم بخش گزارش نویسی نخستین جشنواره نیرو و رسانه را کسب کنند.

در بخش مقاله، سرمقاله و یادداشت نیز اثر محمدجواد روح، دبیر ارشد تحریریه مدیریت سبز با عنوان «پایان بی‌طرفی، آغاز جنگ آب» و اثر احمد طبایی از روزنامه صنعت و توسعه با عنوان «توسن، سرکش خشکسالی و مدیریت پرهزینه آن» توانسته‌اند به ترتیب رتبه‌های اول و دوم این جشنواره در این بخش را کسب کنند.

همچنین در این بخش، اثر «فرهنگسازی بر بدمصرفی آب و برق افاقه نمی‌کند» اسماعیل داودی از ایرنا و نیز اثر ابراهیم حبیبی مجنده از روزنامه کائنات با عنوان «ارتباطات راهبردی بازاریابی اجتماعی در مدیریت مصرف آب و برق کشور» توانسته‌اند به طور مشترک رتبه سوم بخش مقاله، سرمقاله و یادداشت جشنواره نیرو و رسانه را کسب کنند.

براساس اعلام هیأت داوران نخستین جشنواره نیرو و رسانه بخش تیتر فاقد رتبه نخست بوده است ولی تیتر «آب رفته به جوی بازگشت» اثر مهدی جعفری از قم توانسته است رتبه دوم این بخش را کسب کند. در همین زمینه عطیه لباف با تیتر «بحران‌های اجتماعی و سیاسی از خشکسالی آب می‌خورد» و بنیامین یوسف‌زاده با تیتر «دوستی رفیق نیمه راه» توانسته‌اند به طور مشترک رتبه سوم بخش تیتر نخستین جشنواره نیرو و رسانه را کسب کنند.

اما در بخش تلویزیون نیز مجموعه آثار صابر چهری از کرمانشاه توانسته است رتبه نخست این بخش را از آن خود کند. همچنین محمدامین رمضانی از اصفهان برای برنامه بدون تعارف و سکینه میرطاهری از یزد برای «سونامی خشکسالی» توانسته‌اند به طور مشترک رتبه دوم بخش تلویزیون جشنواره را کسب کنند. در این بخش مجید ایل بیگی از صداوسیمای البرز و مریم محمدی از صداوسیمای زنجان نیز به طور مشترک رتبه سوم را از آن خود کرده‌اند.
بر اساس اعلام هیئت داوران، نخستین جشنواره نیرو و رسانه بخش کاریکاتور فاقد رتبه نخست بوده است ولی احمدرضا سهرابی از شیراز با کاریکاتور «ترحیم قطره آب» و نیما شاه میری از تهران با کاریکاتور «خمیر دندان» توانسته‌اند به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم این بخش را کسب کنند.

مدرسان برجسته علوم ارتباطات و روزنامه‌نگاری همچون محمدمهدی فرقانی (رئیس هیئت داوران)، یونس شکرخواه، حسن نمک دوست تهرانی، فریدون صدیقی، مهناز رونقی و اکبر نصراللهی وظیفه انتخاب آثار منتخب را بر عهده داشته‌اند.

وزیر نیرو گمشده کشور برای حل مسائل کنونی را اخلاق حرفه‌ای دانست و گفت: هر چه در فعالیت‌های فردی، گروهی، صنفی و شغلی خود پایبندی بیشتری به اخلاق داشته باشیم مسائل موجود نیز بهتر حل و فصل می شود.

در همین مراسم  رضا اردکانیان گفت: هر چه از چارچوب‌های اخلاقی دور شویم گره فعالیت‌هایمان کورتر می شود.

اردکانیان تاکید کرد اگر یک جامعه دستاوردی برای افتخار به گذشته نداشته باشد برای آینده نیز آرزویی نخواهد داشت.

وی ادامه داد: امروزه گرفتار بلایی شده‌ایم که بی محابا همه دستاوردهای گذشته را زیر سوال می‌بریم؛ در حالی که در این فضا مساله‌ای حل نمی‌شود و هم‌افزایی صورت نمی گیرد.وزیر نیرو اضافه کرد: امروزه شما هیچ عرصه‌ای را پیدا نمی‌کنید که مشکلات آن در سست بودن مبانی اخلاقی آن حرفه، صنف یا گروه ریشه نداشته باشد. بنابراین راه نجات ما بازگشت به مبانی اخلاقی است که اهالی رسانه در این زمینه نقش بسیار اثرگذاری دارند.

وی افزود: همانگونه که بخش اجرایی نیازمند دانش جدید و ارتباط و تعامل با دنیای پیشرفته در این عرصه است ما نیز باید برای ارتقای سطح دانش و تجهیز بیشتر رسانه‌های خود به عنوان پل ارتباطی میان مصرف کننده و وزارت نیرو بتوانیم ابزار و امکانات لازم را برای دسترسی به تازه‌های این عرصه در دنیا فراهم کنیم.

کد خبر 433522

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha