مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: سفینه فضایی دراگون (اژدها) در ایستگاه فضایی بین‌المللی پهلو گرفت.

به گزارش آسوشیتدپرس، این سفینه فضایی سرنشین‌بر جدید شرکت اسپیس‌ایکس در اولین پرواز آزمایشی‌اش یک روز پس از پرتابش به فضا روز یکشنبه ۱۲ اسفند به ایستگاه فضایی بین‌المللی پیوست.

فیلم| پرتاب دراگون

دراگون در این پرواز سرنشین ندارد، بلکه آدمکی به نام ریپلی دارای حسگرهای متفاوت به همراه محموله‌های فضایی در آن قرار دارد.

این نخستین بار در هشت سال اخیر است که یک سفینه سرنشین‌بر ساخت آمریکا به ایستگاه فضایی وارد می‌شود که اکنون سه فضانورد در آن حضور دارند.

دوربین‌های تلویزیونی روی دراگون و نیز روی ایستگاه فضایی در طول به هم پیوستن آن دو نماهایی فوق‌العاده را به زمین فرستادند.

اگر این ماموریت ۶ روزه به خوبی پیش رود، شرکت اسپیس‌ایکس تابستان امسال دو فضانورد ناسا را با دراگون به ایستگاه فضایی خواهد فرستاد.

هر دوی این فضانوردان- داگ هارلی و باب بنکن، در مرکز کنترل ماموریت اسپیس‌ایکس در جنوب کالیفرنیا حضور داشتند. این دو پس از مشاهده پرتاب دراگون از مرکز فضایی کندی در فلوریدا در روز شنبه به کالیفرنیا آمده بودند.

دراگون به جای استفاده از بازوی روباتی ایستگاه فضایی، به طور خودکار در حالیکه هارلی و بنکن این روند را مشاهده می‌کردند، به ایستگاه پیوست.

در بخشی از عملیات روز یکشنبه، فضانوردان ایستگاه دستورهایی را به دراگون فرستادند تا از مسیر خود عقب‌نشینی کند و بعد دوباره به سوی جلو به حرکت در آید.

کارکنان اسپیس‌ایکس در پایگاه این شرکت در هاثورن کالیفرنیا هنگامی که دراگون در فاصله بیش از ۴۰۰ کیلومتری در بالای اقیانوس آرام در شمال نیوزیلند به ایستگاه فضایی پیوست، فریاد شادی سر دادند. آنان چند دقیقه بعد هنگامی که هوابندهای دراگون در جای خود محکم شدند، دوباره هورا کشیدند.

در فیلم روند پهلوگیری دراگون در ایستگاه فضایی را از دید دوربین‌های روی سفینه و ایستگاه می‌بینید.

کد خبر 433497

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha