مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: پرتاب آزمایشی سفینه فضایی جدید سرنشین‌بر دراگون ساخت شرکت اسپس‌ایکس به سوی ایستگاه فضایی بین‌المللی انجام شد.

به نوشته گاردین این پرتاب مطابق برنامه با یک موشک فالکون ۹ از مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا در ساعت ۲.۴۹ بامداد به وقت محلی روز شنبه ۱۲ اسفند انجام شد.

این پرتاب نخستین گام عمده برای بازیابی توان فرستادن فضانورد با فضاپیماهای آمریکایی از خاک آمریکا پس از پایان برنامه شاتل‌های فضایی در هشت سال پیش است.

سفینه دراگون در این پرواز آزمایشی سرنشین ندارد و حاوی محموله و مانکنی به نام «رپیلی» است که نامش  الهام‌گرفته از شخصیتی به همین نام در رشته فیلم‌های «بیگانه» با بازی سیگورنی ویور است.

ناسا پس از پایان برنامه شاتل در سال ۲۰۱۱ برای فرستادن فضانورد به سفینه سویوز روسیه متکی است که هزینه‌ای ۸۱ میلیون دلاری برای هر صندلی دارد.

ناسا در این مدت با شرکت‌های اسپیس‌ایکس میلیاردر آمریکایی ایلان ماسک و شرکت بوئینگ برای ایجاد یک برنامه جدید تجاری فرستادن فضانورد کار می‌کرده است.

انتظار می‌رود که سفینه سرنشین‌بر دراگون در ساعت ۶:۰۵ بامداد به قوت محلی روز یکشنبه در ایستگاه فضایی بین‌المللی پهلو بگیرد و پنج روز بعد پس از تحویل محموله ۲۰۰ کیلوگرمی‌اش به زمین بازگردد.

در صورت موفقیت‌آمیز بودن این ماموریت، احتمالا در ماه ژوئیه امسال دو فضانورد آمریکایی، باب بنکن و دhگ هارلی، با سفینه دراگون به ایستگاه فضایی بین‌المللی فرستاده خواهند شد.

کد خبر 433361

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha