محسن پورسید آقایی یازدهم اسفند در همایش TOD در حاشیه پنل تخصصی با اشاره به مصوبه هیات دولت در خصوص تعویق یک ساله اسقاط موتورسیکلتهای کاربراتوری فرسوده در قانون هوای پاک، اظهار کرد: مردادماه امسال دولت آییننامه هوای پاک را به پیشنهاد سازمان حفاظت محیطزیست مورد بررسی قرار داد و آن را تصویب کرد. براین اساس میبایست یک موتورسیکلت کاربراتوری در پی شمارهگذاری یک موتورسیکلت جدید از رده خارج شود.
به گزارش ایسنا،او افزود: این مصوبه ما را امیدوار کرد و با یک حساب سرانگشتی تصور کردیم که اگر موتورسازهای کشور سالانه ۵۰۰ هزار موتور شمارهگذاری کنند باید ۵۰۰ هزار موتورسیکلت کاربراتوری از رده خارج شوند. براین اساس در طی چهار الی پنج سال تهران از موتورسیکلتهای قدیمی و کاربراتوری خالی میشد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه حالا با فشار بخش صنعت اجرا این قانون یک سال به تعویق افتاده است، گفت: دولت امید ما را برای داشتن هوای پاک ناامید کرد و نگران هستیم حالا که موتورسازها مسیر را یاد گرفتهاند سال دیگر نیز فشار بیاورند و اجرا قانون یک سال به عقب بیفتد.
پورسیدآقایی در پایان اظهارکرد: اگر دولت بر اجرا مصوبه اصولی خود پافشاری میکرد قطعا وضعیت موتورسیکلتها سامان مییافت.
بر اساس ماده ۱۱ آییننامه ماده ۲ قانون هوای پاک، بدین شرح است: «شمارهگذاری موتورسیکلت بنزینی منوط به اسقاط یک دستگاه موتورسیکلت است. موتورسیکلتهای برقی از شرط اسقاط معاف هستند.»
نظر شما