همشهری آنلاین: آلوئه‌ورا مملو از ویتامین‌های A، C و E، B۱۲، فولیک اسید، و کولین و سرشار از مواد معدنی نظیر کلسیم، مس، منیزیم، منگنز، سلنیوم، سدیم، زینک و پتاسیم است که به حفظ سلامتی بدن کمک می‌کند.

آب آلوئه‌ورا

به گزارش خبرنگار مهر، مطالعات گوناگون نشان داده‌اند که اب آلوئه ورا می‌تواند با تحریک ایمنی سلولی و مایعات بدن به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند. برخی از خواص آب آلوئه ورا به شرح زیر است:

  • کمک به کاهش وزن

آب آلوئه ورا می‌تواند با خواص ضدالتهابی خود با چاقی مقابله نماید. التهاب با اضافه وزن و مشکلات متابولیکی مرتبط است. آب آلوئه ورا سرشار از آلوئین است که به کاهش وزن کمک می‌کند.

  • تسهیل روند هضم

آب آلوئه ورا می‌تواند به تحریک باکتری‌های روده و تنظیم حرکات روده کمک کند چراکه دارای خواص مُلین است. این آبمیوه می‌تواند دستگاه گوارش را پاکسازی نموده و درد ناحیه شکمی و نفخ شکم را کاهش دهد.

  • سم زدایی بدن

از آنجائی که دارای خواص مُلین است می‌تواند مواد سمی را از بدن خارج کند. کبد یکی از اعضای مهم بدن در فرآیند سم زدایی است و مصرف آب آلوئه ورا به تسهیل روند پاکسازی دستگاه گوارش کمک می‌کند. همچنین این آبمیوه حاوی اسید اورونیک است که به حذف مواد سمی از داخل سلول‌ها کمک می‌کند.

  • کنترل میزان قندخون

مطالعات نشان می‌دهد آلوئه ورا می‌تواند به کنترل قندخون در بین افراد دیابتی و پیش دیابتی کمک کند. همچنین تحقیقات نشان داده‌اند آب آلوئه ورا میزان قندخون را در حالت ناشتا بهبود می‌بخشد. بعلاوه سرشار از کروم، منیزیم، زینک و منگنز است که موجب افزایش کارآمدی انسولین می‌شود.

  • حفظ شادابی و سرحالی بدن

آب آلوئه ورا دارای کالری کمی است. از آنجائی که سرشار از پتاسیم است می‌تواند به رهایی از خستگی و حفظ انرژی بدن کمک کند.

  • حفظ سلامت و بهداشت دهان

با وجود خواص ضدالتهابی می‌تواند برای کمک به حذف باکتری‌های بیماری‌زا دهان سودمند باشد. همچنین در درمان ورم لثه ناشی از پلاک‌های دندانی نقش بسیار مهمی دارد.

  • تسکین زخم معده

آلوئه ورا دارای ترکیبات ضدالتهابی و ویتامین C است که می‌تواند روند هضم را افزایش داده و با زخم معده مقابله کند.

کد خبر 433295
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha