همشهری آنلاین: گزارش جدید انجمن دفاع از منابع طبیعی نیویورک، نشان داد که استفاده سنگین از کاغذ توالت در آمریکا، به جنگل‌های کانادا آسیب می‌زند.

جنگل

به گزارش مهر، طبق مطالعه این انجمن مدافع محیط زیست، که نام آن «مشکل دستمال کاغذی» است، بزرگ‌ترین تولیدکنندگان کاغذ توالت و دستمال‌کاغذی آمریکا، مانند پراکتر اند گمبل، کیمبرلی کلارک و جورجیا پسیفیک، از خمیر چوب جنگل‌های شمالی کانادا استفاده می‌کنند یعنی آنها از مواد بازیافت شده استفاده نمی‌کنند. در نتیجه سالانه هزاران هکتار از جنگل‌های کانادا توسط چوب‌بری صنعتی برداشت می‌شود.

این گزارش اعلام کرد که هر آمریکایی به طور متوسط ۳ رول دستمال توالت در هفته مصرف می‌کند و عدم استفاده تولیدکنندگان بزرگ از مواد بازیافتی برای تولید محصولات دوست با محیط زیست، به معنای مشارکت غیرمستقیم آنها در دور انداختن جنگل‌ها در چاه توالت است.

طبق این گزارش برندهایی که بیشترین آسیب را به محیط زیست می‌رسانند، چارمین اولترا سافت، کویلتد نورسرن، انجل سافت، کریکلند سیگنیچر و آپ‌اندآپ سافت اند استرانگ، هستند.

از نظر درآمد، آمریکا دومین بازار بزرگ دستمال کاغذی در جهان است که درآمد سالانه آن ۳۱ میلیارد دلار تخمین زده شده است. شهروندان آمریکایی که تنها ۴ درصد از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند، بیش از ۲۰ درصد دستمال‌کاغذی تولید شده در جهان را مصرف می‌کنند.

کد خبر 433289

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha